19 Pomysłów na Optymalizację Kalendarza Salonu Fryzjerskiego w 2022 Roku

Prowadzenie salonu wymaga wiele czasu i wysiłku, a także zależy w dużej mierze od tego, jak dobrze zoptymalizujesz kalendarz salonu fryzjerskiego.

Zrównoważenie grafików wielu fryzjerów i upewnienie się, że kalendarz rezerwacji pozostaje wolny od luk może być wyzwaniem nawet dla najlepszych menedżerów. Bez odpowiednich narzędzi, Twój salon fryzjerski planowanie może szybko stać się koszmarem.

Spójrzmy na kilka rozwiązań, jak skutecznie zarządzać kalendarzem salonu kosmetycznego i osiągać lepsze wyniki przy mniejszym nakładzie pracy.

19 Pomysłów na Optymalizację Kalendarza Salonu Fryzjerskiego

 

1. Mądrze Wybieraj Przedziały Czasowe

Salony fryzjerskie nie sprzedają strzyżeń, ale czas!

Zanim przejdziesz dalej, pierwszą rzeczą, którą należy rozważyć w swoim kalendarzu optymalizacji salonu piękności, jest upewnienie się, że używasz stałych przedziałów czasowych w kalendarzu do rezerwacji usług.

Zalecamy trzymanie się stałych 15-minutowych przedziałów czasowych, czyli 15, 30, 45, 60 itd. To pomoże Ci ograniczyć bezproduktywne luki w kalendarzu salonu, takie jak przypadkowe 10 lub 20 minut tu i tam.

2. Zacznij Używać Oprogramowania do Planowania Salonu Fryzjerskiego

W salonach fryzjerskich, rzeczy zmieniają się szybko, a zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga zawsze wiedzieć, co się dzieje. Tak, Twoim celem jest, aby utrzymać kalendarz pełny, ale aby utrzymać, że w dłuższej perspektywie, trzeba mieć czas na pracę z personelem, dbać o klientów, jak również szukać efektywności biznesowej.

Zaoszczędź sobie stresu, wprowadź odrobinę automatyzacji i skorzystaj z oprogramowania do zarządzania salonem fryzjerskim, które pomoże Ci zoptymalizować Twój kalendarz. Dzięki aplikacji mobilnej dla salonów fryzjerskich, zawsze będziesz mieć dostęp do swojego harmonogramu, rezerwacji wizyt klientów i będziesz mógł sprawdzić wyniki swojej działalności, kiedy tylko zechcesz, gdziekolwiek jesteś.

Możesz natychmiast reagować na potrzeby związane z kalendarzem: zmieniać godziny pracy personelu, dodawać dodatkowe spotkania z klientami, reagować na późne anulowanie rezerwacji, proaktywnie reagować na wolne terminy. Koniec z lukami w kalendarzu i niewykorzystanymi okazjami.

Przechowywanie wszystkich informacji w jednej aplikacji ułatwi także wskazywanie problemów i szybkie ich rozwiązywanie.

3. Włącz Rezerwację Online

Zbyt wiele zapytań o rezerwację? Czyż nie wszyscy o tym wiemy?

Dlaczego nie pozwolisz swoim klientom samodzielnie zadbać o ich potrzeby w zakresie rezerwacji!

Zaoferuj darmową rezerwację online na stronie internetowej swojego salonu fryzjerskiego, w mediach społecznościowych lub w Google Moja Firma, dostępną 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Kto nie kocha wolności, jaką daje możliwość rezerwowania wizyt wtedy, kiedy chce, zamiast pracować nad swoim napiętym grafikiem?

Rezerwując online, Twoi klienci będą mieli więcej czasu na sprawdzenie swojej dostępności, dzięki czemu unikną konieczności odwoływania i zmiany terminów w przyszłości. Będą mogli również wypełnić formularz przed zabiegiem, zarezerwować powtarzające się wizyty lub dokonać rezerwacji grupowej.

Dzięki rezerwacji online Twój zespół nie będzie musiał się stresować nieodebranymi połączeniami i będzie mógł skupić się na klientach, oszczędzając energię na świadczone usługi. Może to również uwolnić recepcjonistkę (jeśli taką posiadasz), aby pomogła w innych obowiązkach.

Funkcje samodzielnej rezerwacji klienta, zmiany harmonogramu i anulowania rezerwacji online pozwolą Ci zaoszczędzić wiele czasu i zasobów.

4. Wysyłaj Potwierdzenia Umówionych Wizyt i Przypomnienia o Nich

Późne odwoływanie wizyt i niestawianie się na nie może spowodować powstanie luk w kalendarzu salonu, które są dla Ciebie niczym innym jak stratą przychodów. Korzystanie z SMS-owych lub mailowych potwierdzeń i przypomnień o wizytach może w prosty sposób pomóc Ci zmniejszyć te straty nawet o 70%!

Kiedy wysyłasz swoim klientom przypomnienia o wizycie (np. 24 lub 48 godzin przed umówionym spotkaniem), mogą oni potwierdzić, odwołać lub łatwo przełożyć wizytę za pomocą aplikacji salonu, dając Ci możliwość zapełnienia wolnego terminu innymi klientami.

Zwróć również uwagę na czas, jaki zaoszczędzisz, zastępując ręczne sprawdzanie rezerwacji za pomocą e-maili, telefonów lub wiadomości tekstowych wysyłanych przez recepcjonistkę do każdego klienta.

Pomysły na optymalizację kalendarza salonu.

Pomysły na optymalizację kalendarza salonu fryzjerskiego
Pomysły na Optymalizację Kalendarza Salonu Fryzjerskiego

5. Stwórz Listę Oczekujących

Wiele salonów fryzjerskich boryka się z problemem, jak zaplanować wizyty, gdy ich biznes jest już w pełni obsadzony lub gdy ktoś zostawia lukę, odwołując wizytę w ostatniej chwili, a to jest jedno z rozwiązań.

Oprócz umożliwienia klientom regularnego umawiania się na wizyty online, warto stworzyć system, dzięki któremu klienci będą mogli zarezerwować usługę w przypadku, gdy ktoś odwoła wizytę w ostatniej chwili lub gdy fryzjer ma wolne miejsce.

Chociaż możesz to zrobić w staroświecki sposób, używając długopisu, papieru i wykonując mnóstwo telefonów, nie zoptymalizuje to Twojego kalendarza ani nie zaoszczędzi Ci wiele czasu.

Jeśli masz anulowane lub nie-show, można wypełnić swój kalendarz ponownie, mając automatyczną listę oczekujących ustawiony w swoim salonie fryzjerskim lub oprogramowanie salon kosmetyczny, który wysyła ludziom wiadomość, oferując im możliwość szybkiego zarezerwować wizytę w tym nowo otwartym przedziale czasowym. Jeśli nie dokonają rezerwacji, system skontaktuje się z następną osobą na liście oczekujących. To znacznie zmniejsza ilość szkód, jakie może wyrządzić niestawienie się na wizytę w Twoim salonie fryzjerskim.

6. Uwzględniaj Przerwy i Rezerwuj Zasoby

Twój salon piękności działa sprawnie ze względu na zespół oddanych pracowników, którzy pracują tak ciężko, aby dać każdemu klientowi doskonałą obsługę.

Salon oprogramowanie planowanie pozwala ty i twój personel do zarządzania ich harmonogramy i ustawić dodatkowe przerwy czasowe, czas wolny, zwolnienia lekarskie, itp. w razie potrzeby, szanując czas już zarezerwowane dla klientów.

Podczas konfigurowania usług można również uwzględnić pewien zablokowany czas na rzeczy takie jak sprzątanie i sanityzacja, kontrole sprzętu w salonie.

Powinieneś również pomyśleć o tym, aby niektóre z Twoich zasobów były rezerwowane automatycznie, gdy jest to wymagane dla konkretnej usługi, np. pokój lub inne wyposażenie salonu, aby zapewnić, że nie będzie żadnych konfliktów lub niespodzianek, które będą musiały być rozwiązywane przed Twoimi klientami.

Zachęcamy również do zapoznania się z naszym postem Jak Szybko Zbudować Klientelę Salonu Fryzjerskiego.

Pomysły na optymalizację kalendarza salonu fryzjerskiego
Pomysły na Optymalizację Kalendarza Salonu Fryzjerskiego

7. Nadaj Priorytet Rezerwacji Wolnego Czasu Przed Zajętymi Godzinami

Aby upewnić się, że nie ma żadnych luk w kalendarzu wizyt, staraj się rezerwować klientów w wolniejszych godzinach, kiedy to tylko możliwe.

Zoptymalizowane oprogramowanie dla salonów fryzjerskich i spa może to zrobić za Ciebie i może pomóc Ci zidentyfikować i zarządzać tymi wolniejszymi okresami, pokazując je jako "dostępne" w pierwszej kolejności, gdy klienci dokonują rezerwacji online. W ten sposób zapełnisz swój kalendarz kolejnymi rezerwacjami.

Możesz również stopniowo otwierać swój kalendarz dla rezerwacji online, co jest świetnym rozwiązaniem dla nowych salonów fryzjerskich, które nie chcą pokazywać pustego kalendarza potencjalnym nowym klientom.

8. Bądź Bardziej Efektywny w Usługach Salonu Fryzjerskiego

Rozważ możliwość zaplanowania mniejszych usług, takich jak strzyżenie czy trymowanie, podczas dłuższych wizyt lub przyjmowania w tym czasie klientów wchodzących. W ten sposób każdy stylista będzie miał czas na wykonanie tych usług, podczas gdy on będzie czekał na zakończenie koloryzacji lub zabiegów chemicznych u innego klienta.

Sprytnym sposobem na zarządzanie oknami czasowymi jest dodanie ich do czasu trwania usługi w oprogramowaniu salonu kosmetycznego, co sprawi, że będą one dostępne do zarezerwowania w kalendarzu dla innych klientów.

Kiedy decydujesz się na ofertę usług salonu kosmetycznego, uwzględnij różne warianty, np. włosy krótkie, średnie, długie, rozróżnienie między pełnym kolorem a tylko pasemkami itp.

Pozwoli Ci to na lepsze uwzględnienie czasu, jaki Twoi klienci spędzą na fotelu i lepsze wykorzystanie kalendarza salonu.

9. Dodatki w Ramach Usług

Sprzedaż dodatkowych usług klientom siedzącym na Twoim fotelu może nie każdemu przychodzić łatwo. Dlaczego nie zaoferować możliwości dodania dodatkowej usługi podczas rezerwacji online głównej usługi?

Twoi klienci będą mieli czas na rozważenie korzyści płynących z dodatkowej usługi, np. głębokiego odżywiania, zobaczą cenę z góry (bez niewygodnych pytań o cenę!) i będą bardziej skłonni do podniesienia standardu swojej usługi. W ten sposób zwiększysz zyski swojego salonu, a tym samym sprawisz, że Twój kalendarz będzie rezerwowany bardziej efektywnie.

10. Przyjmij Zasady Anulowania i Niestawiania Się

Większość firm z branży kosmetycznej posiada zasady anulowania i niestawiania się, aby zniechęcić klientów do takich sytuacji. Daje to również firmom, kierownictwu i klientom jasny obraz tego, co się stanie, jeśli w ostatniej chwili trzeba będzie zmienić lub odwołać wizytę.

Nie bój się prosić o kartę kredytową, aby zagwarantować komuś miejsce w przypadku złożonych rezerwacji lub wielu usług - możesz ustawić oprogramowanie salonu fryzjerskiego tak, aby robiło to w momencie dokonywania rezerwacji. Możesz również ustawić, aby klienci przeglądali i akceptowali zasady anulowania rezerwacji w momencie dokonywania rezerwacji, co ograniczy później liczbę anulowanych wizyt i zamieszania. Więcej pomysłów znajdziesz w naszym artykule na temat zasad anulowania rezerwacji w salonach fryzjerskich.

11. Uwzględniaj Klientów Indywidualnych

Jeśli Twój salon fryzjerski znajduje się w miejscu o dużym natężeniu ruchu, pamiętaj o uwzględnieniu osób wchodzących. Możesz wprowadzić system (np. samodzielne zameldowanie) lub zostawić kilka wolnych terminów dla klientów, którzy przychodzą w ostatniej chwili.

Jeśli zjawisko to ma charakter stały, być może warto zatrudnić dodatkowego pracownika w najbardziej gorących porach dnia lub tygodnia.

Pamiętaj, że nadal możesz oferować samoobsługę klientom wchodzącym. Trzymaj w recepcji kilka kodów QR, które klient może szybko zeskanować i sprawdzić, czy są wolne terminy, aby zarezerwować wizytę na miejscu.

12. Aktualizuj Informacje o Klientach i Ich Historię

Jeśli chcesz wysyłać przypomnienia o wizycie, musisz mieć aktualne dane kontaktowe wszystkich klientów. Salony fryzjerskie często przechowują również dane dotyczące marketingu i historii zakupów, a także usług fryzjerskich, z których korzystali ich klienci.

Możesz mieć te informacje zintegrowane z systemem zarządzania salonem fryzjerskim i pomóc sobie w optymalizacji kalendarza, wysyłając przypomnienia o zmianie rezerwacji.

Dzięki temu, że historia zakupów klienta jest dostępna przy kasie, możesz zaoferować mu produkty, które kupił już wcześniej itp.

Styliści mogą również sprawdzić szczegóły poprzednich wizyt lub notatki o nowych klientach dodane podczas rezerwacji online i odpowiednio zaplanować wizytę, oszczędzając czas.

13. Wykorzystaj Narzędzia Marketingowe

Możesz również zautomatyzować niektóre działania marketingowe i wykorzystać oprogramowanie dla salonów i spa do wysyłania promocyjnych wiadomości SMS, prowadzenia zautomatyzowanych kampanii marketingowych, wysyłania kuponów urodzinowych lub świątecznych, a także biuletynów informacyjnych dla salonów.

Oprogramowanie salonu może również wysyłać automatyczne podziękowania i ankiety po umówionej wizycie, gromadzić opinie klientów, abyś mógł prywatnie reagować na negatywne recenzje, ale automatycznie zachęcać klientów do dzielenia się pozytywnymi opiniami w Google My Business lub mediach społecznościowych.

14. Pozwól Pracownikom Zarządzać ich Własnym Harmonogramem

Od organizowania zmian do poznania ich cech, które mogą mieć wpływ na czas, ważne jest, aby zaangażować swoich pracowników. Dotyczy to każdej firmy i branży, ale szczególnie zarządzania w salonach fryzjerskich.

Umiejętności ludzi są istotną częścią dobrego zarządzania i można zaoszczędzić dużo czasu i stresu (jak również uzyskać cenne, bezpłatne informacje zwrotne), jeśli pobyt zjednoczeni z personelem salonu piękności i pracować razem na planowanie.

To będzie o wiele łatwiej wskazać konflikty planowania i dostać ludzie zgadzają się pracować na różne zmiany, jeśli robisz planowanie jako grupa.

15. Zaplanuj Swój Personel Według Footfall Klienta

Podczas planowania pracowników kalendarz zawsze pamiętać o porze dnia, dzień tygodnia, a sezon. Najbardziej pracowity czas w ciągu dnia powinien być w pełni pokryty, a przerwy ograniczone do minimum. To samo dotyczy okresów wzmożonego ruchu i spowolnienia, które należy zaplanować z wyprzedzeniem i dobrze zakomunikować pracownikom.

16. Szkolenia Przekrojowe dla Pracowników

Ważną strategią zarządzania firmą jest po prostu szkolenie fryzjerów, aby mogli wykonywać wiele zadań. Obowiązki recepcjonistki mogą być połączone z innymi pracami administracyjnymi, takimi jak przetwarzanie płatności i aktualizowanie strony internetowej i mediów społecznościowych salonu, gdy nie są zajęte rezerwacjami.

W salonie fryzjerskim, rezerwacja wizyt online, recepcja i zadania związane ze sprzątaniem mogą nawet zostać zintegrowane z obowiązkami innych pracowników, zwłaszcza w czasie przestoju lub w czasie wolnym. Oprogramowanie do rezerwacji może pomóc zidentyfikować te wolniejsze czasy za pomocą aplikacji kalendarza salonu piękności i paznokci i zaplanować mniejszą liczbę osób odpowiednio.

17. Dobrze Zarządzaj Rutyną Usług

Musisz mieć pewność, że spotkania z klientami rozpoczynają się i kończą o czasie.

Pierwszy krok zaczyna się od tego, abyś był punktualny. Następnie ważne jest, abyś dobrze zaplanował czas na wykonanie usług w salonie fryzjerskim. Nie spiesz się, wykorzystaj swoje doświadczenie i przygotuj się na sukces.

Upewnij się, że nie przeciągasz jednego spotkania na drugie przez zbyt wiele nieplanowanych przerw. Czasami, gdy klienci bardzo się spóźniają, zaproponuj im inną usługę, która nie będzie miała wpływu na kolejne wizyty.

Pomysły na optymalizację kalendarza salonu fryzjerskiego
Pomysły na Optymalizację Kalendarza Salonu Fryzjerskiego

18. Przyjmuj Płatności Online

Efektywne systemy punktów sprzedaży (POS) są zintegrowane z oprogramowaniem dla salonów fryzjerskich i będą współpracować, aby zminimalizować straty czasu, pozostawiając Ci możliwość skupienia się na prowadzeniu biznesu. Niektóre ze sposobów, w jakie system POS dla salonów fryzjerskich przyspieszy proces dokonywania płatności, to użycie opcji, które pozwolą klientom zapisać dane karty i szybko zapłacić za pomocą aplikacji salonu lub przyjmowanie płatności online za pełną cenę w momencie rezerwacji. Będzie to bardzo wygodne zarówno dla Twojego personelu, jak i klientów.

Możesz również poprosić o wpłacenie zaliczki lub przedpłaty, albo poprosić klientów o podanie danych karty kredytowej podczas rezerwacji online i automatycznie naliczyć opłatę za późne odwołanie wizyty. W ten sposób anulowanie wizyty w ostatniej chwili w salonie fryzjerskim będzie kosztowało Cię utratę przychodów.

19. Rób Codzienne Przeglądy Harmonogramu

Ustal trochę czasu każdego ranka i w ciągu dnia i przejrzyj swój kalendarz salonu kosmetycznego. Znając swój harmonogram, wraz z typem zarezerwowanych spotkań, pomoże Ci przygotować się na wszystko, co nieoczekiwane. Zawsze mogą zdarzyć się takie przypadki jak:

  • Rezerwacja wizyty na niewłaściwą godzinę stylisty;
  • Terminy trwają dłużej niż planowano;
  • Klientki spóźniają się lub nie dotarły na umówione spotkanie;
  • Konflikty rezerwacji;
  • Małe luki w kalendarzu do wypełnienia itp.

Są to wspólne ryzyka planowania, które można napotkać w swoim salonie fryzjerskim i najlepszym sposobem radzenia sobie z nimi jest działać na nich tak szybko, jak to możliwe.

Nie przegap naszego postu o Kalendarzu Marketingowym Salonu.

Aby uzyskać więcej informacji na temat kreatora stron salonów fryzjerskich, sprawdź również Kreator stron internetowych dla salonów.

Wnioski

 

To nie jest łatwe do uruchomienia ruchliwej salon fryzjerski i równowagi potrzeb swoich pracowników z harmonogramów każdego klienta. Jeśli Twój system planowania czuje się jak domek z kart, który trzeba zrównoważyć i dostosować cały czas, a następnie rozważyć użycie aplikacji rezerwacji salon. Wraz z innymi strategiami, które wspomnieliśmy, salon fryzjerski kalendarz oprogramowanie w połączeniu z odrobiną planowania może uwolnić wiele z Twojego i Twojego zespołu cennego czasu. Wtedy będziesz mógł wrócić do robienia tego, co kochasz najbardziej.

Rating: 5 of 5 - 2 votes