Pomysły na Program Lojalnościowy Dla Salonu Fryzjerskiego

Czy szukasz pomysłów na program lojalnościowy dla salonu fryzjerskiego?
Dobry program to taki, który nie tylko zwiększy lojalność stałych klientów, ale także pomoże w zdobyciu nowych, bez inwestowania w drogie kampanie reklamowe.
Jest to jedno z podstawowych i najbardziej skutecznych narzędzi marketingu salonu fryzjerskiego.
Przyjrzymy się korzyściom płynącym z programu lojalnościowego dla salonu fryzjerskiego oraz zwrócimy uwagę na wskazówki jak stworzyć udany program.
Program lojalnościowy to system stworzony przez firmę, aby dać nagrody swoim lojalnym klientom.
Programy lojalnościowe należą do najbardziej udanych działań marketingowych salonu i mogą być świetnym narzędziem dla Twojego biznesu, ale tylko wtedy, gdy są dobrze wdrożone. Te programy nagród lojalnościowych ewoluują z dnia na dzień i możesz je wykorzystać, aby uzyskać powtarzających się klientów, w kółko. Są one przeznaczone do prowadzenia klientów do salonu, a nie pozwalając im iść po jednej lub kilku wizytach.
Pamiętaj, klienci, będą trzymać się z usługodawcą, który spełnia ich cele. Dlatego musisz być mądry, gdy przyjmuje program lojalnościowy, że klienci będą czuć się szczęśliwi o.
Istnieje kilka rodzajów programów lojalnościowych, które właściciele salonów mogą przyjąć, takie jak program nagród oparty na punktach, cashback i karty dziurkacza.
W programie klienci zdobywają punkty za każdym razem, gdy kupują produkt lub korzystają z usług salonu. Punkty są wymienialne po osiągnięciu określonej liczby.
W programie cashback, procent z tego co klient wyda jest mu zwracany, a on może go wydać przy następnej wizycie.
W programie punch card, na karcie lojalnościowej klienta robi się dziurki. Po uzyskaniu ustalonej liczby dziurek, klient jest nagradzany prezentem lub rabatem. Karty dziurkowane mogą być w formie papierowej lub cyfrowej.
Oto niektóre z korzyści, które Twój salon uzyska po wprowadzeniu skutecznego programu lojalnościowego.
Oferowanie doskonałych usług dla klientów nie jest jedynym sposobem na ich zatrzymanie.
Jeśli masz program lojalnościowy, będą oni wracać, aby skorzystać z Twoich darmowych atrakcji, zniżek lub innych rzeczy oferowanych w programie. Wszyscy wiemy, że ludzie uwielbiają darmowe rzeczy. Możesz być pewien, że nikt nie odpuści tego, co masz do zaoferowania w nagrodę za uzyskanie Twoich usług lub zakup Twoich produktów.
Świetnym sposobem, aby nawet uczynić swój program bardziej skutecznym, jest umieszczenie daty ważności na ofertach, aby zachęcić klientów do jak najszybszego przyjścia do salonu.
Słowo z ust jest jedną z najbardziej skutecznych i najtańszych strategii marketingowych.
Ludzie rozmawiają o kilku rzeczach, nawet o takich, o których byś nie pomyślał, np. o specjalnych ofertach od swoich usługodawców.
Kiedy ktoś opowiada swoim znajomym, jak otrzymują specjalne oferty w wyniku bycia powtarzalnymi klientami, ich przyjaciele będą skłonni skorzystać z takiej okazji.
Każdy biznes doświadcza w pewnym momencie powolnego spadku, a branża kosmetyczna nie jest wyjątkiem.
Czy wiesz, że możliwe jest utrzymanie klientów przez cały rok? Z każdą formą spowolnienia, to jest, gdzie kreatywność przychodzi w. Oferuj specjalne zachęty dla swoich lojalnych klientów, aby uzyskać swoje usługi podczas tych wolnych dni.
Możesz być pewien, że będziesz zajęty przez powtarzający się biznes w oczekiwaniu na pracowite dni.
Udany program lojalnościowy pomoże w utrzymaniu klienta i przyniesie więcej nowych klientów. Oznacza to, że nie musisz stosować innych drogich strategii marketingowych. Kto nie chciałby osiągnąć lepszych wyników bez przeznaczania na to ogromnego budżetu?
Zdecydowanie, utrzymanie klientów i każdy nowy klient, którego przyciągniesz, doprowadzi do zwiększenia przychodów. Jest to marzenie każdego właściciela salonu, aby ciągle dostawać więcej pieniędzy w miarę upływu dni.
Nie bądź zadowolony z tego, co zarabiasz. Zamiast tego, skup się na zwiększaniu przychodów w miarę rozwoju firmy.
Zapisując się do programów lojalnościowych, klienci zostawią Ci swoje dane, które możesz wykorzystać do wysyłania im informacji związanych z biznesem.
Zaangażowanie klientów jest jednym ze sposobów na zatrzymanie ich i promocję Twojego biznesu. Możesz wykorzystać ich dane kontaktowe, takie jak imię i nazwisko oraz adresy e-mail. Użyj tych informacji, aby powiedzieć im o nowej usłudze lub produkcie, specjalnych zniżkach i przypomnieć im o nagrodach lojalnościowych.
Klienci czują się docenieni i dowartościowani, gdy salony wyciągają rękę. Możesz również wysłać im spersonalizowane wiadomości, takie jak życzenia urodzinowe i dać im nagrody urodzinowe, aby poczuli się jeszcze bardziej docenieni.
Są to niektóre z małych wysiłków, które oferują długoterminowe rozwiązania i utrzymać klienta przychodzącego w.
Koniecznie zapoznaj się również z naszym artykułem: Jak zwiększyć przychody salonu fryzjerskiego.
Nie wszystkie programy lojalnościowe są udane. Jeśli nie poświęcisz czasu na opracowanie skutecznej strategii, jesteś skazany na porażkę. Aby tego uniknąć, oto kilka wskazówek, które pomogą Ci w wymyśleniu dobrego planu i wykorzystaniu go do zwiększenia skali biznesu.
Wybierz najbardziej odpowiednią platformę programu lojalnościowego w zależności od potrzeb Twojego salonu, a także potrzeb Twoich klientów. Zasadniczo, uzyskać platformę, która jest łatwa do integracji, spójne, bezpieczne i niedrogie.
Zanim cokolwiek innego, zbadaj wzorce zachowań swoich klientów.
Zbadaj, kto jest twoim najbardziej lojalnym klientem. Są to podstawy Twojego biznesu, ponieważ przynoszą więcej dochodów niż jednorazowy klient. Poznaj spontanicznych i jednorazowych klientów, aby pomóc Ci wybrać najbardziej odpowiednie programy dla każdego. Zdobądź ich imię i nazwisko oraz informacje kontaktowe i zapisz je gdzieś w bezpiecznym miejscu.
Wyznaczanie celów jest jednym z kluczowych aspektów odniesienia sukcesu w każdym biznesie.
Jeśli nie masz celów, nie masz niczego, co napędza cię do określonego kierunku. Nieświadomie, możesz kołysać się od jednej rzeczy do drugiej, a żadna z nich nie będzie udana. Wyznaczanie celów pomaga skupić się i energię na czymś konkretnym, a tym samym zwiększyć prawdopodobieństwo osiągnięcia tego celu. Robiąc to, unikasz wydawania przychodów na obszary, które nie przynoszą zysków Twojej firmie.
Niektóre z celów, które możesz wyznaczyć to:
Posiadanie budżetu zapobiega nadmiernym wydatkom, które mogłyby spowodować problemy finansowe w Twojej firmie. Ustal realistyczny budżet, który nie nadwyręży finansowo Twojego biznesu. Powinien on również stanowić wartość dodaną dla wszystkich klientów, dając im wartościowe nagrody.
Uruchom program lojalnościowy bez poinformowania o tym swojego zespołu. Włączenie ich do programu gwarantuje, że zmierzacie w tym samym kierunku i że wszyscy wiedzą, co mają robić. Mogą również podsuwać pomocne pomysły, aby program był jeszcze lepszy.
Nie bądź jak każdy inny biznes.
Postaraj się zaoferować swoim klientom coś specjalnego, co ma większą wartość. Ludzie uwielbiają ekskluzywne rzeczy, ale muszą one mieć sens, ponieważ nikt nie chce czegoś, co jest bardzo mało wartościowe. Spraw, aby to była zabawa. Nagroda nie powinna być trudna do osiągnięcia.
Nie sprawiaj, że klienci będą mieli wrażenie, że mogą ją zdobyć dopiero po wydaniu fortuny lub odwiedzeniu Twojego salonu tysiąc razy. W ten sposób tylko się zniechęcą.
Ustal realistyczne cele, które są osiągalne dla klientów, aby zachęcić ich do udziału w Twoim programie. Nawet jeśli klienci powinni również pracować nad programem, nie powinno to być odczuwane jako zbyt ciężka praca.
Nie bądź przewidywalny. Zaskocz swoich klientów wysyłając im spersonalizowane treści, oraz dając im niespodziewane nagrody poprzez program lojalnościowy.
To sprawi, że będą mieli pozytywne nastawienie do Twojego biznesu i pozostaną lojalni.
Nagroda, którą dajesz powinna pasować do usług, które oferujesz lub produktów, które sprzedajesz.
Jeśli zdecydujesz się zapłacić za wakacje dla swoich klientów jako formę nagrody, sprawi im to radość i zachęci do udziału w programie, ale nie jest to w rymie z tym, co robisz. Może czuć się trochę niezręcznie.
Rozdawaj nagrody, które pasują do Twojej działalności, jak na przykład oferowanie darmowego zabiegu na włosy lub dawanie im produktu do włosów.
Upewnij się tylko, że stanowi to wartość dodaną dla każdego klienta.
Nie musisz promować swojego programu na zewnątrz.
Przeszkol swoich pracowników, jak promować program nagradzania klientów, gdy są przy nich. Miej także wyświetlacze w swoim salonie. Innym świetnym sposobem na marketing programu lojalnościowego jest umieszczenie go na swojej stronie internetowej i kanałach mediów społecznościowych.
Dodatkowo, wysłanie informacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub innych danych kontaktowych jest również doskonałym pomysłem.
Spełnianie obietnic daje klientom zaufanie do Twoich produktów i biznesu w ogóle. Nie składaj obietnic, których nie dotrzymasz, bo możesz stracić zaufanie klientów. Upewnij się, że Twój zespół również robi to samo, aby zwiększyć utrzymanie klientów.
Mierzenie wyników pomoże Ci rozpoznać słabe obszary programu, tak abyś mógł je poprawić, oraz mocne, abyś mógł się na nich bardziej skupić. Jednym z najprostszych sposobów mierzenia wyników jest spojrzenie na wskaźnik retencji? Czy wzrósł on po stworzeniu programu, czy wciąż jest taki sam?
Innym rozwiązaniem jest bezpośrednie zapytanie każdego klienta o program nagród. Przeprowadź badanie satysfakcji. Jeśli są jakieś punkty bólu, napraw je jak najszybciej, aby program był bardziej satysfakcjonujący.
Oto kilka pomysłów, które możesz wdrożyć, aby mieć udany program lojalnościowy salonu.
Możesz zaoferować im ekskluzywne zniżki na usługi, produkty kosmetyczne, a także specjalne traktowanie. Jak sama nazwa wskazuje, klienci będą czuli się zaszczyceni, gdy otrzymają status VIP, a Ty możesz być pewien, że pozostaną lojalni wobec Ciebie.
W ten sposób zwiększysz liczbę nowych klientów przychodzących do Twojego salonu lub spa, a w zamian uzyskasz większe przychody ze sprzedaży detalicznej. Dawaj punkty lojalnościowe klientom, którzy wstępnie rezerwują swoje kolejne usługi po wizycie w Twoim salonie. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że wrócą ponownie. Możesz nawet nagradzać po dokonaniu kilku rezerwacji, aby zachęcić do kolejnych wizyt.
Zrób to dając im wymienialną wartość punktową po zakupie. Martwy towar nie jest dobry dla firmy, ponieważ prowadzi do zmniejszenia przepływu gotówki.
Stwórz pakiety systemu punktowego, aby zachęcić do większej sprzedaży detalicznej, w której klienci zdobywają punkty przy każdym zakupie. Możesz włączyć do pakietu również towary wolno rotujące, aby zmniejszyć martwe zapasy. Daj im również karty lojalnościowe.
Niech twoi szanowni klienci czują się docenieni, dając im punkty podczas ich urodzin lub innych specjalnych dni w ich życiu, takich jak rocznice.
Kiedykolwiek klient skorzysta z Twoich usług, zachęć go do zrobienia zdjęć przed i po, umieść je na kanałach mediów społecznościowych i daj nagrody poprzez system punktowy.
Zachęcaj do dokonywania rezerwacji online zamiast dzwonienia i dawaj klientom punkty bonusowe za to, że to robią. Rezerwacja online jest o wiele lepsza niż dzwonienie, ponieważ mogą to zrobić w każdej chwili, z każdego miejsca.
Pozwól klientom wymienić ich punkty na darmowe ulepszenia, gdy osiągną określoną liczbę punktów.
9. Dodaj poziomy członkostwaMiej kilka programów lojalnościowych poziomów członkostwa, że gdy klient osiągnie określoną liczbę punktów, są one przenoszone do następnego poziomu.
Każdy kocha uaktualnienia i będzie pracować w kierunku uzyskania ich.
Daj ekskluzywne oferty specjalnie dla klientów w programie lojalnościowym, aby zachęcić innych klientów do zapisania się do niego.
Zachęcaj klientów do wymiany punktów i podwajania ich wartości. To zachęci Twoich klientów do zdobycia większej ilości punktów, ponieważ przyczynią się one do obdarowania mniej szczęśliwych osób.
Wyślij do nich e-mail i poproś o wprowadzenie na rynek Twojego programu i nagrodź ich za ich wysiłki.
Nie pozwól, aby Twój biznes zwolnił, szczególnie w styczniu. Nagradzaj swoich klientów punktami bonusowymi, jeśli dokonują rezerwacji w ciągu miesiąca. Możesz nawet zdobyć aplikację lojalnościową salonu, aby jeszcze bardziej wygładzić sprawy.
Jeśli klient nie śledzi Twojej firmy na mediach społecznościowych lub nie zareagował na ostatnie posty, zachęć go do tego, oferując mu w zamian punkty.
To, ile czasu zajmie stworzenie dobrego programu lojalnościowego salonu, będzie zależało od różnych czynników, takich jak rodzaj programu, który chcesz przyjąć, oraz czas, który poświęcasz codziennie na jego tworzenie. Może to zająć od kilku tygodni do kilku miesięcy.
Zaimponuj swoim klientom wspaniałymi usługami i użyj oprogramowania do salonu fryzjerskiego, aby zarządzać swoim biznesem.
Tworzenie udanego programu lojalnościowego salonu nigdy nie powinno czuć się jak zadanie pod górę.
Jeśli zrobisz to we właściwy sposób, Twoja firma zdobędzie większą klientelę, zatrzyma klientów, a to doprowadzi do zwiększenia przychodów salonu lub spa.
Nie zapomnij, aby kontynuować oferowanie doskonałych usług, jak również.
Jeśli spodobały Ci się te pomysły lub masz jakieś inne, które wykorzystałeś w przeszłości do promocji swojego salonu, podziel się nimi ze społecznością Zolmi w sekcji komentarzy poniżej. Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.
Opracowanie skutecznego programu lojalnościowego dla klientów
https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.2307/41166374
Budowa systemów biznesowych o wysokiej lojalności
https://go.gale.com/ps/i.do?id=GALE%7CA15141700&sid=googleScholar&v=2.1
Zmiana programów lojalnościowych
https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/IJCHM-07-2014-0368/full/html