Jak Napisać Biznesplan dla Barber Shopu w 2023 Roku?

Posiadanie szczegółowego i profesjonalnego biznesplanu zakładu fryzjerskiego jest ważne dla każdego, kto rozpoczyna działalność w branży, a także stanowi mapę drogową dla rozwijającego się biznesu.

Czego Się Dowiesz

Zapoznamy się z podstawowymi informacjami na temat badania i tworzenia biznesplanu salonu fryzjerskiego, a także z kilkoma pomocnymi informacjami i darmowym szablonem, które pomogą Ci zacząć.

Przejdź do Sekcji, która Ci Się Podoba

  1. Co to Jest Biznesplan Barber Shopu?
  2. Dlaczego Twój Barber Shop Potrzebuje Biznesplanu?
  3. Kluczowe Elementy Dobrego Biznesplanu dla Barber Shopu
  4. Szablon Biznes Planu Barber Shop
  5. Wnioski

Co to Jest Biznesplan Barber Shopu?

 

Każdy biznes jest inny, a wiele elementów biznesplanu będzie zależało od rynku docelowego, lokalizacji i usług, które oferujesz (lub planujesz rozszerzyć).

Biznesplan to żywy dokument, który można dostosowywać i aktualizować w miarę potrzeb. Będzie on zawierał informacje o szczegółach dotyczących finansów, marketingu i zarządzania barber shopem.

Obejmuje on koszty rozpoczęcia działalności (jeśli planujesz otworzyć nowy salon), a także badania rynku, deklarację misji (więcej na ten temat w dalszej części) i strategię osiągnięcia sukcesu.

Na początku należy również umieścić streszczenie, szczegóły dotyczące rynku docelowego i planu marketingowego oraz opis produktów i usług.

Większość planów zawiera także informacje na temat szkoleń i wsparcia dla zespołu oraz struktury zarządzania.

Aby napisać plan dla swojej firmy, należy przeprowadzić badania rynku, określić długoterminową wizję przyszłego rozwoju, opracować przykładowy budżet oraz wyznaczyć jasne i osiągalne cele. Warto też dołączyć dokumenty pomocnicze, takie jak rachunek zysków i strat.

Zespół zarządzający i właściciele mogą wykorzystać biznesplan jako mapę drogową, aby upewnić się, że barber shop osiąga te cele, a także podejmować świadome i oparte na danych decyzje dotyczące zatrudnienia personelu, reklamy, a nawet zakupu wyposażenia.

Dlaczego Twój Barber Shop Potrzebuje Biznesplanu?

 

Nie ogranicza się to tylko do branży salonowej. Biznesplany są dokumentami, które pomogą każdemu przedsiębiorstwu odnieść (i utrzymać) sukces.

Możesz wykorzystać swój jako przewodnik przy podejmowaniu nowych decyzji biznesowych, takich jak: jakie usługi promować, jak prowadzić marketing w swoim salonie fryzjerskim, a nawet jakie szkolenia zaoferować pracownikom.

Jeśli masz nadzieję na uzyskanie finansowania lub przyciągnięcie inwestorów, bardzo ważne jest, abyś miał solidny biznesplan gotowy do pokazania im - pomoże im to zobaczyć "wielki obraz" Twojej wizji, jak również praktyczne szczegóły.

Można przedstawić dokładne informacje o potencjalnych klientach, strategii promocji, przychodach i budżecie. Możesz także zidentyfikować potencjalne przeszkody na wczesnym etapie procesu uruchamiania działalności i zorientować się, kto będzie stanowił konkurencję dla Twojego salonu fryzjerskiego.

Ponadto wizja i misja, a także wyznaczone cele ułatwią prowadzenie efektywnych spotkań z personelem i sprawią, że wszyscy będą zmotywowani i skoncentrowani na osiągnięciu celów.

Jest to sposób na wyprzedzenie konkurencji i stworzenie lepszych strategii, które dostosują się do dynamicznej branży oraz zmieniających się potrzeb klientów i pracowników.

Kluczowe Elementy Dobrego Biznesplanu dla Barber Shopu

 

Każdy biznesplan jest tak wyjątkowy, jak barber shop, który reprezentuje, więc nie przejmuj się, jeśli na początku stworzenie idealnego biznesplanu wydaje Ci się nieco onieśmielające. Wszystkie dobre plany mają kilka cech wspólnych.

Zaczynają się od przeglądu działalności, opisania docelowych klientów i świadczonych usług. Następnie należy zamieścić informacje dotyczące przychodów, takie jak budżet, przewidywana sprzedaż i próg rentowności.

Należy również przedstawić plan marketingowy mający na celu rozszerzenie lub zwiększenie liczby klientów, potencjalne wydatki i ogólny plan finansowy.

Biznesplan dla nowego salonu fryzjerskiego będzie zawierał również szczegóły dotyczące kosztów rozpoczęcia działalności oraz plan pozyskania środków finansowych, natomiast plan dla istniejącego salonu fryzjerskiego będzie przedstawiał sytuację finansową firmy, łącznie z dokumentami uzupełniającymi, takimi jak rachunek przepływów pieniężnych i prognozy przychodów.

Przyjrzyjmy się temu bliżej:

Jak Rozpocząć Pracę nad Biznesplanem Zakładu Barber Shop?

Biznesplan salonu fryzjerskiego będzie pomocny na każdym etapie, niezależnie od tego, czy chodzi o pozyskanie nowych inwestorów, dostosowanie strategii cenowej, decyzje dotyczące wyposażenia, zatrudniania i szkolenia personelu.

Zawiera on podział na finanse i cele długoterminowe, ułatwiając skupienie się na całościowym obrazie sytuacji i planowanie sukcesu.

Oto kilka rzeczy, o których należy pamiętać:

    • Zbierz Informacje: Przyjrzyj się innym barber shopom i lokalnym firmom w pobliżu, zbadaj wyposażenie i usługi, poznaj nowe trendy i określ swój rynek docelowy.
    • Zrozumieć Przeszkody: Zrób burzę mózgów i wypisz wszystko, co może mieć wpływ na przepływy pieniężne, koszty rozpoczęcia działalności lub harmonogram. Trzeba będzie zaplanować je w budżecie.
    • Wyznacz Jasne i Ilościowe Cele: Przeprowadzić analizę rynku i obliczyć próg rentowności dla wszystkich produktów i usług. Następnie należy wyznaczyć jasne i realistyczne cele dla każdego z nich.

Kiedy już będziesz to wiedział, możesz użyć oprogramowania do zarządzania barber shopem, aby śledzić wydajność zespołu i upewnić się, że osiągasz wyznaczone cele.

  • Co Czyni Cię Wyjątkowym: Co odróżnia Twój biznes fryzjerski od konkurencji? Jeśli oferujesz coś, czego nie oferują inni w okolicy (może przyjmujesz gości lub masz personel specjalizujący się w pielęgnacji brody), stwórz plan marketingowy.
  • Skorzystaj z Darmowego Szablonu, aby Zaoszczędzić Czas: Jeśli masz trudności z napisaniem analizy konkurencji lub opisu działalności barber shopu, w Internecie dostępne są przykładowe szablony, które mogą zaoszczędzić Ci sporo czasu - możesz skorzystać z jednego z nich i po prostu dostosować szczegóły do swojej marki i pomysłów.
  • Skonsultuj się z profesjonalistą: Bez względu na to, czy tworzysz biznesplan dla mobilnego barber shopu, czy dla dużej, wielolokalizacyjnej sieci, ważne jest, aby wyglądał on jak najbardziej profesjonalnie.

Warto rozważyć zatrudnienie konsultanta lub nawet doradcy biznesowego, który sprawdzi szczegóły finansowe, strategię marketingową, a nawet pomoże stworzyć streszczenie. Jest to szczególnie ważne, jeśli planujesz zaprezentować projekt inwestorom.

Oto niektóre z elementów, które powinien zawierać biznesplan salonu fryzjerskiego:

Strona Tytułowa

To będzie Twoje pierwsze wrażenie, więc upewnij się, że wygląda profesjonalnie. Zobaczy ją inwestor, kadra zarządzająca i praktycznie każdy, kto interesuje się firmą. Powinna ona zawierać:

  • Nazwę Zakładu Fryzjerskiego (i logo, jeśli dotyczy)
  • Profesjonalne Informacje Kontaktowe

Spis Treści

Biznesplany powinny być uporządkowane i łatwe do przeglądania. W tym celu niezbędny jest przejrzysty spis treści. Należy wyraźnie podzielić i oznaczyć każdą sekcję, aby łatwo było znaleźć informacje.

Streszczenie

Streszczenie powinno być jasne i zwięzłe - musi być łatwe do zrozumienia, zawierać informacje i dawać czytelnikowi silne pierwsze wrażenie. Powinno zawierać następujące elementy:

  • Misję Firmy (zwięzłe przedstawienie celów firmy i planów ich osiągnięcia)
  • Wizję (Jakie są Twoje długoterminowe plany dotyczące przyszłości Twojego barber shopu?)
  • Ogólny Zarys Działalności (Jaka jest koncepcja Twojego salonu? Czy jest to modne i zabawne miejsce w lokalnym centrum handlowym, specjalistyczny turecki barber, czy tradycyjny zakład? Wyjaśnij i podaj krótkie podsumowanie)
  • Kluczowe Czynniki Sukcesu (Czego potrzebuje Twoja firma, aby zacząć od mocnego startu i utrzymać się w tym kierunku)?

Opis Działalności

Przedstaw ogólny zarys swojego barber shopu i oferowanych usług, w tym:

  • Lokalizację (lokalizacje)
  • Oferowane Usługi (oraz te, które chciałbyś wprowadzić w najbliższej przyszłości)
  • Informacje o Personelu (ilu fryzjerów, kierowników i personelu pomocniczego jest lub będzie potrzebnych)
  • Podsumowanie Konkurencji i Przeprowadzonych Badań Rynkowych (pamiętaj o wskazaniu elementów wyróżniających Cię na tle konkurencji i wyjaśnieniu, w jaki sposób wykorzystasz to, aby przyciągnąć klientów).

Rynek Docelowy

Należy opisać docelową grupę klientów i wyjaśnić, dlaczego właśnie ją wybraliśmy. Należy wziąć pod uwagę następujące kwestie:

  • Demografia i Specjalizacja Usług, które Będą Przyciągać Klientów
  • Skąd Pochodzi Baza Klientów (czy są to studenci, czy pracownicy pobliskich budynków)?
  • Dlaczego Kierujesz Swoją Ofertę Właśnie do Nich (może to mieć wpływ na przyszłe szkolenia, produkty, zakup sprzętu i wystrój wnętrz)
  • Czego Według Ciebie chce Lub Potrzebuje Przeciętny Klient (i jak zamierzasz mu to zapewnić)
  • Wszystko, co Wyróżnia nas Spośród Innych Firm w Okolicy.

Możesz przeprowadzić analizę SWOT dla swojego salonu fryzjerskiego (mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia), która pomoże Ci zrozumieć wszystkie te kwestie w sposób bardziej szczegółowy.

Analiza Konkurencji

Poznaj rynek i dowiedz się, co możesz zrobić, aby odnieść sukces.

  • Kim są Twoi konkurenci?
  • Gdzie się znajdują w stosunku do Ciebie (czy w pobliżu są jakieś główne drogi lub linie tranzytowe)?
  • Jakiego rodzaju usługi świadczą obie firmy? Czy usługi obu firm w dużym stopniu się pokrywają?
  • Jeśli tak, to co czyni Cię wyjątkowym?
  • Czy będziecie konkurować o tych samych klientów?
  • Jaka jest różnica między waszymi cenami i dlaczego?
  • W jaki sposób zamierzacie przyciągnąć klientów i zbudować ich lojalność?
Kluczowe elementy biznesplanu zakładu barber shopu
Kluczowe Elementy Biznesplanu Zakładu Barber Shopu

Plan Zarządzania

Plan zarządzania dla Twojego salonu fryzjerskiego będzie wyjaśniał sposób funkcjonowania firmy. Obejmuje on takie rzeczy jak:

  • Struktura Zarządzania (może być prosta w przypadku małych zakładów lub bardziej szczegółowa w przypadku większych)
  • Strategia Zarządzania (cele, które musisz osiągnąć, cele długoterminowe i prognozy finansowe - łącznie z tym, co zrobisz, aby je zrealizować)
  • Potrzeby Kadrowe na Poziomie Zarządzania (ilu pracowników wysokiego szczebla, takich jak menedżerowie, księgowi itp. oraz ich role - również w przypadku mniejszych firm może to być o wiele prostsze)

Twoje Produkty i Usługi

Pozwoli to inwestorom i specjalistom od finansów zorientować się w przychodach, potencjalnych wydatkach i zyskach Twojego sklepu, a także pomoże Ci zidentyfikować przyszłe przeszkody i potencjalne obszary możliwości. Wyjaśnij:

  • Produkty, których personel będzie używał do świadczenia usług
  • Wszystkie produkty detaliczne, które zamierzasz sprzedawać
  • Świadczone usługi

Należy być jak najbardziej szczegółowym, wyjaśniając ceny, koszty związane z każdą pozycją na liście, czas potrzebny na jej wykonanie (jeśli jest to usługa) oraz zyski, jakie osiągniemy. Jeśli prowadzisz już działalność gospodarczą, możesz też podać szczegóły dotyczące popularności każdej z nich.

Plan Marketingowy

W jaki sposób będziemy docierać do nowych klientów i rozwijać działalność? Jakich metod reklamowych użyjemy? Jakie są koszty związane z każdą z nich?

W tym miejscu można przedstawić podstawowy zarys planu, ale należy pamiętać, aby odrobić pracę domową i być gotowym do wprowadzenia tego planu w życie.

Konieczne będzie dołączenie:

  • Plan Marketingowy Twojego salonu fryzjerskiego (co zrobisz, aby dotrzeć do ludzi)
  • Istniejące lub potencjalne plany sprzedaży i promocji (Jak zwiększysz popyt i sprawisz, że lojalni klienci będą zadowoleni)
  • Metody reklamy (nie chodzi tylko o płatne reklamy, ale także o strategię dla mediów społecznościowych oraz niedrogi lub darmowy marketing internetowy)
  • Historia i reputacja marki (zwłaszcza jeśli firma już działa)

Plan Sprzedaży

Upewnij się, że obejmuje on zarówno produkty detaliczne, jak i usługi, które oferujesz. Określ i wyjaśnij:

  • W jaki sposób będziesz sprzedawać każdy z nich
  • Dlaczego będą one atrakcyjne dla klientów i jakie będą ich zalety
  • Jakie są Twoje cele sprzedażowe
  • Jakiego dochodu spodziewasz się z tych produktów i usług?
  • Ile według szacunków będą kosztować poszczególne produkty i usługi, w tym ewentualne specjalistyczne szkolenia lub sprzęt, którego będziesz potrzebować

Twój Plan Finansowy

W przypadku nowego salonu fryzjerskiego będzie on obejmował koszty początkowe oraz to, jak szybko zamierzasz osiągnąć rentowność, natomiast istniejące firmy powinny uwzględnić wydatki i fundusze potrzebne na wszelkie ulepszenia, takie jak remonty, wyposażenie lub nowe szkolenia, a także prognozy zysków.

Dokumenty do przygotowania obejmują:

  • Sprawozdania finansowe (w tym rachunek zysków i strat, jeśli to możliwe)
  • Wszelkie założenia (takie jak potencjalne wydatki i środki potrzebne na pokrycie kosztów)
  • Prognozy zysków i strat
  • Próg rentowności
  • Bilans zakładu fryzjerskiego (jest on czasem określany jako "wartość księgowa" i przedstawia rzeczywistą wartość firmy i jej aktywów)
  • Wszelkie istniejące kredyty i zadłużenie

Jedną z moich najważniejszych wskazówek przy sporządzaniu tego dokumentu jest zlecenie jego analizy profesjonaliście lub skorzystanie z jego pomocy w trakcie tego procesu. Pomoże on upewnić się, że wszystko jest zgodne z prawdą i udzieli wszelkich porad, jakich można potrzebować.

Plan Operacyjny

Wyjaśnij, w jaki sposób będzie prowadzony Twój barber shop, w tym:

  • Główną lokalizację (może to być tylko jeden salon, może to też być główna siedziba sieci obejmującej wiele lokalizacji)
  • Strukturę zarządzania (w tym krótki opis podziału obowiązków na wyższych szczeblach zespołu zarządzającego)

Informacje Dodatkowe

W tym miejscu można zamieścić wszelkie inne informacje, które mogą być potrzebne inwestorom lub menedżerom, np:

  • Dodatkowe dokumenty
  • Ważne zasady
  • Sprawozdania finansowe

W tym miejscu można załączyć wszelkie dokumenty (takie jak na przykład bilans), do których trzeba się odwołać w biznesplanie.

Szablon Biznes Planu Barber Shop

 

Dołożyliśmy wszelkich starań, aby pomóc Ci, zamieszczając darmowy szablon biznesplanu zakładu fryzjerskiego w formacie pdf, który możesz wykorzystać i dostosować w razie potrzeby, tworząc własny.

Wnioski

 

Otwarcie nowego barber shopu lub rozwój istniejącego wymaga wiele czasu, energii i wiedzy, ale posiadanie odpowiedniego biznesplanu wszystko ułatwia.

Podobnie jak posiadanie odpowiedniego personelu i wyposażenia, biznesplan salonu fryzjerskiego ułatwia właścicielowi lub menedżerowi utrzymanie wszystkiego na właściwym torze, identyfikację potencjalnych problemów i szans dla firmy oraz podejmowanie świadomych decyzji.

Cytaty

Jak napisać świetny biznesplan
https://ieeexplore.ieee.org/iel3/46/14446/00660335.pdf

Cytaty Skuteczny biznesplan: sekrety i strategie
https://books.google.com/books?hl=en&lr=&id=hpFxjEsZLUwC&oi=fnd&pg

Siły instytucjonalne a pisemny biznesplan
https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1016/j.jm.2002.11.002

Rating: 5 of 5 - 1 votes