Jak Zwiększyć Efektywność Zarządzania Spa?

Dobre zarządzanie spa to coś więcej niż zarabianie pieniędzy w branży spa i wellness - wymaga zrozumienia działalności spa, a także potrzeb klientów i personelu.

Czego Się Nauczysz

Przyjrzymy się temu, co to znaczy być dobrym menedżerem spa, jaka jest rola menedżera spa i jakich strategii można użyć, aby poprawić zarządzanie i doświadczenie gości w swoim własnym biznesie.

Przejdź do Sekcji, którą Lubisz

  1. Czym Jest Zarządzanie Spa?
  2. Jak Poprawić Efektywność Zarządzania Spa?
  3. Wnioski

Czym Jest Zarządzanie Spa?

 

Zarządzanie spa i wellness polega na nadzorowaniu wielu aspektów codziennej i długoterminowej działalności spa.

W zależności od charakteru działalności, menedżerowie spa mogą pełnić funkcje związane z kontaktem z klientem, lub też zajmować się sprawami za kulisami.

W skrócie, zadaniem menedżera spa jest dbanie o zadowolenie gości i zapewnienie im relaksujących doświadczeń, a także upewnianie się, że technicy i personel mają wszystko, czego potrzebują do wykonywania zabiegów i zapewnienia gościom doskonałej obsługi.

Może to oznaczać poszukiwanie najnowszych trendów w zakresie zdrowia i odnowy biologicznej, współpracę ze sprzedawcami w celu uzyskania najlepszych cen na narzędzia i sprzęt, organizowanie spotkań z pracownikami i przedstawianie pomysłów na ulepszenia i innowacje, a także wyszukiwanie nowych szkoleń i możliwości rozwoju zawodowego.

Nie zapominajmy także o codziennym planowaniu, marketingu i finansach związanych z prowadzeniem działalności spa i zwiększaniem przychodów.

Od menedżera spa oczekuje się, że będzie wiedział (i robił) bardzo dużo.

Jak Poprawić Efektywność Zarządzania Spa?

 

Istnieje duża różnica między menedżerami a dobrymi menedżerami.

Najlepsi menedżerowie skupiają się na czymś więcej niż tylko na prowadzeniu biznesu - pracują nad tym, by klienci mieli wyjątkowe doświadczenia w spa, a jednocześnie zwiększają zyski.

Jak więc to robią?

Zatrudniaj i Szkol Odpowiedni Personel

Kluczem do sukcesu wielu spa są wspaniali ludzie. Zatrudnianie i rekrutowanie wykwalifikowanych techników i personelu to jednak tylko połowa sukcesu.

Stwórz kulturę otwartej komunikacji w swoim spa, organizując regularnie zaplanowane spotkania i często sprawdzając, co słychać u pracowników. Upewnij się, że pracownicy czują się komfortowo przychodząc do Ciebie z pytaniami lub wątpliwościami.

Zidentyfikuj mocne i słabe strony swojego zespołu i na tej podstawie deleguj mu zadania. Nie wpadaj w pułapkę robienia wszystkiego samemu, lecz wzmacniaj ludzi, przekazując im niektóre obowiązki.

Współpracuj z nimi i szkol ich w sprawach, które są dla nich nowe lub z którymi mają problemy, a także pamiętaj o przekazywaniu pozytywnych informacji zwrotnych i docenianiu ich sukcesów.

Przede wszystkim, niezależnie od tego, czy masz do czynienia z pracownikami służby zdrowia, masażystami czy osobą odbierającą telefon, pokaż swoim pracownikom, że się nimi interesujesz i doceniasz ich.

Poznaj Swojego Klienta Docelowego

Zależy to w dużej mierze od lokalizacji - ośrodki day spa w ruchliwym centrum miasta będą prawdopodobnie obsługiwały innych klientów niż luksusowe ośrodki oferujące gościom usługi spa w wyszukanym kurorcie.

Solidna wiedza na temat docelowej klienteli ułatwia planowanie promocji i postów w mediach społecznościowych, zamawianie nowych produktów spa, a nawet podejmowanie decyzji o tym, jakie nowe zabiegi na ciało wysłać na szkolenie techników.

Jeśli wiesz, czego oczekują Twoi goście, zanim jeszcze wejdą do ośrodka, łatwiej jest utrzymać ich zainteresowanie.

Jak usprawnić zarządzanie uzdrowiskiem?
Jak Usprawnić Zarządzanie Uzdrowiskiem?

Skup się na Doświadczeniu Klienta

Doświadczenie klienta i gościnność to nie tylko jedna rzecz, ale połączenie wielu elementów, które ze sobą współgrają.

Ważne jest, aby zwracać uwagę na drobne szczegóły w otoczeniu spa.

Upewnij się, że wszystko jest utrzymane w lśniącej czystości i porządku. Zatrudnij dedykowane osoby sprzątające lub rozważ skorzystanie z usług profesjonalistów. Zwróć uwagę na całościowe środowisko spa i upewnij się, że jest to spokojne miejsce z czystym wystrojem, odpowiednim oświetleniem i bez zbyt wielu elementów rozpraszających uwagę.

Traktuj priorytetowo profesjonalizm, zarówno w zarządzaniu personelem, jak i w obsłudze gości. Reklamacje klientów należy rozpatrywać szybko i profesjonalnie, a także ustanowić jasne zasady, których przestrzeganie będzie łatwe dla całego zespołu.

Wreszcie, należy zadbać o dobrze utrzymany i aktualny sprzęt. Zrób rozeznanie i postaraj się oferować szeroki zakres usług wellness i beauty, aktualizując go w miarę potrzeb.

Opracuj Plan Sprzedaży i Marketingu Spa

Pomyśl o swoich docelowych klientach i stwórz pakiety, które do nich przemówią.

Możesz skupić się na wartościowych pakietach łączących popularne usługi, lub zaoferować przystępne cenowo opcje z kuszącymi "dodatkami", aby zachęcić do sprzedaży. Połącz produkty detaliczne w pakiety, aby zwiększyć sprzedaż tych wolniej rotujących.

Pakiety i upsells to także doskonałe narzędzie marketingowe. Możesz tworzyć ekskluzywne promocje na swoich stronach w mediach społecznościowych lub pakiety korzyści, aby nagradzać lojalnych klientów.

Aby robić to skutecznie, trzeba znać swoją wartość i rozumieć marże zysku dla każdego produktu i usługi. Po wykonaniu tych czynności należy sprawdzić, jakie opłaty pobiera konkurencja, aby uzyskać kilka pomysłów.

Skorzystaj z Oprogramowania do Zarządzania Spa

Prowadzenie biznesu w dzisiejszym przemyśle spa byłoby prawie niemożliwe bez pomocy technologii. Jest po prostu zbyt wiele do zrobienia.

W tym miejscu z pomocą przychodzi oprogramowanie spa.

Korzystanie z systemu zarządzania spa w celu automatyzacji powtarzalnych, codziennych zadań, takich jak śledzenie i zamawianie zapasów, rezerwacja wizyt i planowanie (to tylko kilka z nich) może zdjąć ciężar z Ciebie i Twojego zespołu, pozostawiając Cię wolnym, abyś mógł skupić się na pracy, którą kochasz.

Oprogramowanie do zarządzania może również ułatwić przestrzeganie budżetu spa i utrzymać Cię na dobrej drodze (lub pomóc Ci rozwinąć i ulepszyć) Twój biznesplan spa - możesz uzyskać cenne spostrzeżenia na temat najlepiej sprzedających się produktów, popularnych usług i tego, gdzie rozwijać swój biznes w przyszłości.

Oprogramowanie spa ułatwia również życie klientom, dając im wygodę rezerwacji online 24/7, automatycznej zmiany rezerwacji zabiegów i płatności online.

Wnioski

 

Jako menedżer, aby przetrwać dzień, potrzebujesz wielu różnych ludzi i umiejętności organizacyjnych.

Potrzebujesz także wsparcia swojego zespołu oraz odpowiednich narzędzi, aby odnieść sukces. Używanie oprogramowania do zarządzania codziennymi zadaniami w spa robi wielką różnicę, ale trzeba też inwestować w siebie i rozwijać swoje umiejętności przez cały czas trwania kariery.

Usprawnienie zarządzania spa może stanowić ogromną różnicę, jeśli chodzi o zwiększenie rentowności firmy, przyciągnięcie i utrzymanie klientów, a nawet zatrudnienie i zatrzymanie utalentowanych pracowników.

Cytaty

Wprowadzenie do zarządzania przedsiębiorstwem
https://www.ul.ac.za/tgsl/application/down

Zarządzanie małą firmą: Przedsiębiorczość i nie tylko
https://lib.hpu.edu.vn/handle/123456789/30165

Zarządzanie małą firmą
https://books.google.com/books?hl=ru&lr=&id=dZ90AgAAQBAJ&oi=fnd&pg

Rating: 5 of 5 - 1 votes