Jak Stworzyć Plan Marketingowy Salonu Fryzjerskiego

Stworzenie planu marketingowego salonu fryzjerskiego powinno być jednym z Twoich priorytetów, ponieważ pozwala skupić się na realizacji strategii salonu fryzjerskiego.

Marketing salonu fryzjerskiego wykracza daleko poza umieszczenie ogłoszenia w lokalnej gazecie (co w dzisiejszych czasach nie jest skuteczne) i napisanie krótkiego postu promocyjnego na Facebooku.

Czego Się Dowiesz?

Ten artykuł pomoże Ci zrozumieć, jak ważne jest posiadanie planu marketingowego dla salonu fryzjerskiego i podpowie, jak opracować skuteczną strategię marketingową dla Twojego salonu fryzjerskiego.

Przejdź do Sekcji, Która Ci Się Podoba

  1. Co to Jest Plan Marketingowy?
  2. 8 Kroków do Opracowania Planu Marketingowego Salonu Fryzjerskiego
  3. Przygotowania, Badania i Inspiracja
  4. Analiza SWOT
  5. Cele Marketingowe
  6. Strategia Marketingowa
  7. Wykorzystanie Wszystkich Możliwości
  8. Plan Finansowy
  9. Stwórz Kalendarz Marketingowy Salonu Fryzjerskiego
  10. Monitorowanie Wyników
  11. Wnioski

Co to Jest Plan Marketingowy?

 

Możesz zadać sobie pytanie: czym jest plan marketingowy i jaki jest jego cel dla Twojego salonu fryzjerskiego?

A właściwie, jak stworzyć plan marketingowy?

Tworzenie planu marketingowego dla salonu fryzjerskiego, który będzie wspierał i rozwijał Twoje marzenia i nadzieje związane z biznesem fryzjerskim, nie jest nauką o rakietach. Ale to prawda, że trzeba mieć dobry plan marketingowy salon fryzjerski, aby Twój biznes był najlepszy, jak to możliwe. I, co ważne, płacić sobie przyzwoitą pensję, bo na to zasługujesz!

Zasługujesz na to, aby Ci płacono, prawda?

Czy Opracowanie Planu Marketingowego Salonu Fryzjerskiego to Dużo Pracy?

W zależności od wielkości Twojego salonu fryzjerskiego, plany marketingowe mogą być grube jak cegła lub mieć zaledwie kilka stron. Jeśli przeraża Cię przygotowanie tylko kilku stron, nie martw się. Omówiliśmy każdy aspekt tworzenia planu, aby ułatwić Ci zadanie.

Dzięki tym 8 prostym krokom w krótkim czasie wejdziesz w marketingowy rytm.

Nie będzie również trzeba szukać salon fryzjerski marketing plan pdf, jak również damy Ci wolny salon fryzjerski marketing plan szablon, aby ułatwić rzeczy.

8 Kroków do Opracowania Planu Marketingowego Salonu Fryzjerskiego

 
  1. Przygotowania, badania i inspiracja
  2. Przeprowadzenie analizy SWOT
  3. Wyznacz cele marketingowe
  4. Opracuj strategię marketingową
  5. Wykorzystanie wszystkich możliwości
  6. Plan finansowy: Budżet i zasoby
  7. Tworzenie kalendarza marketingowego salonu fryzjerskiego
  8. Monitorowanie wyników

Krok 1. Przygotowania, Badania i Inspiracja

 

Badania są niezbędnym etapem procesu planowania, kiedy zaczynasz myśleć o planie marketingowym, możesz już tryskać pomysłami.

Ale zanim się w nie zagłębisz (i utoniesz w szczegółach), musisz być zorganizowany.

Upewnij się, że masz pod ręką wszystkie potrzebne dane, takie jak rachunki i wszelkie pomysły marketingowe, które Cię zainspirowały. Musisz znaleźć się w swojej przestrzeni twórczej, więc przyda Ci się spokojne miejsce bez żadnych przeszkód.

Gotowy?

Teraz, gdy jesteś już przygotowany, czas zabrać się do pracy. Następnie przyjrzymy się najważniejszym elementom, które należy uwzględnić w przygodnym planie marketingowym.

Co Należy Uwzględnić w Planie Marketingowym?

Jeśli robisz to po raz pierwszy, pamiętaj, że później możesz dodać lub usunąć dowolne elementy planu marketingowego.

Nie czuj się onieśmielony szablonami planów marketingowych dla salonów fryzjerskich, które już widziałeś.

Strategiczny plan marketingowy salonu fryzjerskiego może wydawać się skomplikowany, ale wszystkie one mają podobny zarys i wspólne kluczowe elementy. Wielkobrzmiące słowa są często używane po to, aby wielki biznes brzmiał "wielki", nic więcej. Liczy się wynik, a nie to, jak dobrze go napiszesz.

Liczy się tylko to, abyś Ty i wszyscy inni, którzy mają go przeczytać, mogli go przeczytać.

Dlatego, aby ruszyć z miejsca, potrzebny jest zarys planu marketingowego.

Konspekt Planu Marketingowego Salonu Fryzjerskiego

Jeśli chcesz, kolejne kroki planu marketingowego mogą stanowić tytuły (indeks) dla Twojego własnego konspektu planu marketingowego.

Możesz zmienić ich nazwy, aby nadać planowi bardziej osobisty charakter i dopasować go do wizerunku Twojego salonu fryzjerskiego. Ponadto, będziesz pokazywał swój plan kluczowym pracownikom, którzy pomagają Ci zarządzać wszystkim.

Użycie stylu językowego, do którego wszyscy mogą się odnieść, sprawia, że wszyscy czują się bardziej zaangażowani. Kiedy wszyscy są po tej samej stronie, sprawy w salonie fryzjerskim zawsze toczą się gładko.

W ostatecznym rozrachunku oznacza to większą produktywność salonu i większe zyski.

Krok 2. Analiza SWOT

 

SWOT to skróanaliza-swot-salonu-fryzjerskiegot od angielskich słów Strengths (mocne strony), Weaknesses (słabe strony), Opportunities (szanse) i Threats (zagrożenia).

Ta intuicyjna struktura jest sprawdzonym sposobem na identyfikację i rozwiązywanie wszelkich problemów, z jakimi boryka się Twój salon fryzjerski. Analiza SWOT dla Twojego salonu fryzjerskiego uwydatnia to, co robisz dobrze, dzięki czemu możesz wykorzystać te mocne strony.

Krótko mówiąc, znajomość rynku docelowego Twojego salonu fryzjerskiego oraz aktualnych trendów, ich wpływu na Ciebie, pomoże Ci dostosować się do wszelkich zagrożeń i możliwości.

Krok 3. Cele Marketingowe

 

Jak trendy wpływają na Twój salon fryzjerski w tej chwili? Cele planu marketingowego wybiegają w przyszłość i pokazują, jaki krajobraz chciałbyś stworzyć. Jakie są cele planu marketingowego dla Twojego salonu fryzjerskiego?

Aby zdecydować, jakie cele chcesz osiągnąć, musisz napisać zdanie opisujące je. Aby osiągnąć swoje cele, należy wyznaczyć sobie cel do osiągnięcia.

Na przykład, jeśli w ciągu pierwszych dwóch lat zwiększyliśmy liczbę klientów o 20%, w tym roku postarajmy się o 10% więcej.

Innym pomysłem może być przeszkolenie pracowników w zakresie sprzedaży krzyżowej większej liczby produktów i usług. Rozpocznij nową linię produktów, z lepszą marżą. Można też zapoczątkować własny trend, wykorzystując produkt efektywny kosztowo. Może zaoferować pakiet dla mężczyzn i kobiet w nowym biurowcu w pobliżu?

Teraz, gdy masz już kilka pomysłów, wymień co najmniej sześć celów i wyjaśnij, w jaki sposób możesz je osiągnąć. Mogłyby one brzmieć na przykład: "Cel: zwiększenie liczby usług dla mężczyzn o 50% przed końcem roku finansowego".

Korzyści płynące z posiadania planu marketingowego dla salonu fryzjerskiego
Korzyści Płynące z Posiadania Planu Marketingowego dla Salonu Fryzjerskiego

Krok 4. Strategia Marketingowa

 

W tym kroku przyjrzymy się strategiom, które możesz wykorzystać, aby Twój salon fryzjerski odniósł sukces. Nie daj się zniechęcić słowu strategia. To tylko kolejne skomplikowanie brzmiące słowo. Strategia to po prostu sposób, w jaki działasz, Twoje podejście.

Jak Opracować Strategię Marketingową?

Jeśli podzielisz różne aspekty swojej działalności, obszary strategii, nad którymi należy popracować, mogą wyglądać następująco:

Ustalanie Cen

Co Twoje ceny mówią o Twoim salonie fryzjerskim?

Zbyt niskie ceny mogą nie przyciągnąć klientów, których oczekujesz ze względu na swój wizerunek. Zbyt wysokie ceny mogą odstraszyć lokalnych klientów, którzy będą lojalni i pomogą w promocji. W tym przypadku strategią może być oferowanie usług i produktów na każdą kieszeń. Większość produktów ma opcje niskiej, średniej i wysokiej jakości.

Usługi

Czy jest jakaś usługa lub produkt, który możesz zaoferować?

Być może w kącie jest miejsce, w którym można ustawić nail bar lub dodać kolorową wystawę. Chcesz sprawdzić, czy jest możliwość dodania czegoś, co mogłoby przynieść zyski lub przyciągnąć nowych klientów. Albo usunąć coś, co nie działa i przynosi straty.

Wizerunek i Budowanie Marki

Budowanie marki, zwłaszcza w Twojej branży, jest wszystkim. Jakkolwiek płytkie by to nie było, liczy się wygląd. Co mówi o Tobie Twój wizerunek?

Czy jest wystarczająco dobry?

Kiedy firmy analizują strategie budowania marki, chcą, aby ludzie kojarzyli je z czymś.

Greenpeace ratuje planetę. Prada produkuje torebki dla bogatych ludzi. McDonald's sprzedaje fast foody, a Hilton eleganckie pokoje. Budowanie marki oznacza, że gdy ludzie widzą logo Twojego salonu fryzjerskiego, od razu kojarzą je z tym, co robisz.

To właśnie odróżnia Cię od konkurencji.

Promocja

W jaki sposób wprowadzasz na rynek nowy produkt? Jakie strategie promocyjne stosujesz? Promocja to marketing w swojej najprostszej formie, a w dzisiejszych czasach możliwości jest wiele. W kroku 5 omówiono to bardziej szczegółowo.

Mamy nadzieję, że teraz rozumiesz, czym są strategie marketingowe i jak opracować własne. Następnie zastanowimy się, jak je wszystkie połączyć.

Krok 5. Wykorzystanie Wszystkich Możliwości

 

Wykorzystanie wszystkich opcji polega na wykorzystaniu wszystkich dostępnych zasobów marketingowych. Niestety, wielu właścicieli salonów fryzjerskich ogranicza się do jednego lub dwóch.

Facebook może być popularny, ale nie jest to jedyny sposób na promocję Twojego biznesu.

Może w lokalnym radiu ktoś o Tobie napisze. Oczywiście, używaj Facebooka do promowania ofert specjalnych i innych usług w swoim salonie fryzjerskim. Ale co zrobić, aby wysłać wiadomość do klientów, którzy nie mają konta na Facebooku? Możesz na przykład wykorzystać e-mail lub SMS marketing do wysyłania wiadomości promocyjnych.

Czy Twoja strona internetowa jest aktualna i dobrze działa na urządzeniach mobilnych? Czy Twoja strona internetowa ma dobrą pozycję w wyszukiwarkach takich jak Google?

Czy używasz Instagrama do promowania swojej firmy lub kontaktujesz się z innymi lokalnymi firmami, aby zaoferować im swoje usługi?

Pamiętaj, że nie wszystkie metody się sprawdzą, ale to, co się sprawdzi, musisz dopracować.

Krok 6. Plan Finansowy: Budżet i Zasoby

 

Niezależnie od tego, jakie są cele planu marketingowego firmy, osiągnięcie większości z nich będzie wymagało nakładów finansowych.

Może to oznaczać jawne wydanie pieniędzy lub przeznaczenie czasu na ich realizację. Bez solidnego planu finansowego i budżetu sprawy mogą szybko wymknąć się spod kontroli i zakończyć się niepowodzeniem. Prawdopodobnie słyszałeś już określenie "studnia finansowa".

Ile Wydać?

Wysokość kwoty, jaką można przeznaczyć, zależy od tempa, w jakim chce się rozwijać firmę. Idealnie byłoby przeznaczyć na ten cel około 10% obrotów. A jeśli wchodzisz na nowy obszar, dodaj kolejne 20% do szacowanego budżetu marketingowego.

Niektórzy z Was mogą mieć ograniczony budżet marketingowy, więc będą musieli przyjąć bardziej kreatywne podejście. W takim przypadku można oddelegować zadania marketingowe poszczególnym pracownikom, aby wykonywali je w spokojnych okresach. W ten sposób maksymalnie wykorzystasz czas, za który im płacisz.

Dlaczego nie popracować z zespołem nad wymyśleniem kilku pomysłów marketingowych dla salonu fryzjerskiego, aby zwiększyć liczbę odwiedzających.

Przykład analizy SWOT salonu fryzjerskiego
Przykład Analizy SWOT Salonu Fryzjerskiego

Krok 7. Stwórz Kalendarz Marketingowy Salonu Fryzjerskiego

 

Razem z zespołem powinieneś stworzyć kalendarz marketingowy dla swojego salonu fryzjerskiego. Należy wiedzieć, że w ciągu całego roku pojawiają się różne okazje. Od Świąt Bożego Narodzenia po Halloween i wszystko pomiędzy nimi są okazje do zwiększenia sprzedaży. Śledzenie wszystkiego i zapewnienie czasu na przygotowanie się do nich wymaga planowania.

Najlepszym sposobem na to jest wykorzystanie kalendarza marketingowego.

Maksymalne Wykorzystanie Kalendarza

Poza oczywistymi okazjami, takimi jak Walentynki, istnieje wiele okazji do promocji Twojego salonu fryzjerskiego. Każdy sklep stacjonarny zwiększa sprzedaż, gdy rozpoczyna się nowy semestr szkolny. Ale czy pomyślałeś o nauczycielach i innych pracownikach szkoły? Każdy chce wyglądać jak najlepiej w pierwszym dniu po powrocie do szkoły.

A potem są przerwy, w których nic się nie dzieje. Co wtedy robisz? Wyjeżdżasz na wakacje? Iść na siłownię? Jak najbardziej, zrób sobie zasłużony odpoczynek, ale luki w kalendarzu to świetna okazja, aby zorganizować własne wydarzenie. Zorganizuj "truskawkowy i błyskotliwy" poranek dla tych zamożnych emerytek, które widujesz na ulicy. Nazwij to "Czystym rozpieszczaniem" lub czymś, co z pewnością przypadnie im do gustu.

Krok 8. Monitorowanie Wyników

 

Jak widać, w najbliższych miesiącach czeka Cię dużo pracy.

Prawdopodobnie będziesz potrzebował jakiegoś planu zarządzania, aby nad wszystkim zapanować. Trzeba będzie monitorować, jak różne rzeczy działają lub nie działają. Następnie trzeba będzie podjąć działania, aby wszystko przebiegało sprawnie.

Aby pomóc w monitorowaniu wydajności, możesz skorzystać z nowego oprogramowania marketingowego dla salonów fryzjerskich. Mierzenie wyników pozwoli Ci zmienić plan marketingowy salonu fryzjerskiego, gdy zajdzie taka potrzeba, będziesz wiedział, co działa, a co nie.

Wnioski

 

Mamy nadzieję, że ten post dał Ci wiele pomysłów na to, jak stworzyć plan marketingowy salonu fryzjerskiego. Nie zniechęcaj się łatwo. Śledź swoje wyniki i wprowadzaj zmiany do planu marketingowego, gdy zauważysz, że coś nie działa.

Cytaty

Strategiczny marketing
https://www.academia.edu/download/47094280

E-marketingu
https://kurh.pw/part_263942.pdf

Kluczowe umiejętności marketingowe: strategie, narzędzia i techniki sukcesu marketingowego
https://books.google.com/books?hl=en&lr

Rating: 5 of 5 - 1 votes