Formy Płatności w Salonie Fryzjerskim | Przewodnik

Korzystanie z kilku różnych metod płatności w salonie fryzjerwkim i gabinecie kosmetycznym to wyjście naprzeciw oczekiwaniem wszystkich klientów i prosty sposbób na zwiększenie sprzedaży.
Jakie są zatem rodzaje metod płatności za usługi w zakłądzie fryzjerskim?
Tradycyjnie, gotówka i płatności kartą są najczęściej akceptowanymi metodami płatności w salonach fryzjerskich. Warto zwócić jeszcze uwagę na inn płatności bezgotówkowe jak aplikację mobilne, płatności online, bony upominkowe i więcej.
W tym artykule przyjrzymy się różnym formom płatności dostępnych dla salnów fryzjerskich.
Nawet w dzisiejszych czasach, przetwarzanie płatności nadal często oznacza obsługę transakcji gotówkowych. Właściciele firm i ich pracownicy wiedzą, że jest to zarówno najprostsza opcja płatności, jak i najbardziej podatna na "ludzkie błędy".
Jeśli przyjmujesz gotówkę w swojej firmie, kluczowa jest organizacja. Nawet drobne błędy mogą Cię dużo kosztować, jeśli się z czasem skumulują. Ważne jest, aby mieć ustaloną rutynę i upewnić się, że wszyscy jej przestrzegają podczas płatności i sprzedaży.
Upewnij się, że przeszkoliłeś swoich pracowników, aby:
Pamiętaj, że jeśli Twoje opcje płatności obejmują transakcje gotówkowe, na koniec dnia będziesz musiał wpłacić pieniądze do banku.
Powinieneś także zaplanować, że w kasie będzie znajdować się "płynna suma" około 100 zł w banknotach i monetach. Licz to oddzielnie, gdy będziesz "podliczać" kasę po zamknięciu.
Czy to karty kredytowe czy debetowe, stały się one najbardziej powszechnymi opcjami płatności za wszystko, od zakupów spożywczych po strzyżenie. Właściciele firm, którzy nie inwestują w przetwarzanie płatności kartami lub nie akceptują płatności kartami debetowymi, regularnie tracą.
Wielu operatorów kart kredytowych pobiera opłaty za obsługę transakcji kartami visa mastercard lub innymi kartami kredytowymi. Upewnij się, że przeprowadziłeś badania i wybrałeś firmę zajmującą się przetwarzaniem płatności, która jest odpowiednia dla Twojej firmy.
Mimo to przetwarzanie tych płatności jest łatwe. Właściciele firm mogą wybierać spośród kilku opcji:
Te systemy zazwyczaj wymagają szerokopasmowego połączenia z Internetem i gniazdka elektrycznego. Upewnij się, że Twoja firma jest odpowiednio wyposażona. Są one autonomiczne i drukują paragony dla każdej transakcji, dlatego należy zamówić rolki do paragonów.
Są one ładowane i nie muszą być podłączone do prądu, w przeciwieństwie do starszych, ciężkich, kwadratowych urządzeń. Wymagają one własnej karty SIM, ale są bardzo popularną opcją dla transakcji w ogóle.
Ten rodzaj czytnika jest tanim i prostym sposobem na przyjmowanie płatności kartą debetową lub kredytową, ponieważ wymaga jedynie urządzenia mobilnego. Należy pamiętać, że czytniki nie mogą drukować paragonów, więc może być konieczne opłacenie drukarki lub innego systemu akceptanta.
Jest to jedna z najwygodniejszych opcji spośród wszystkich rodzajów płatności za usługi fryzjerskie. Jest to zintegrowany system płatności z funkcjami od rezerwacji do zarządzania zapasami. Posiada również wsparcie klienta, gdy go potrzebujesz.
Przetworzone płatności kredytowe i debetowe są automatycznie wprowadzane do systemu, zapewniając bezpieczeństwo Twojej firmy i danych klientów.
Dzięki opcjom płatności w oprogramowaniu, klienci mogą płacić za pomocą SMS lub kodu QR. Systemy te stają się coraz bardziej popularne wśród właścicieli salonów, ponieważ działają jak sprzedaż e-commerce.
Przetwarzanie płatności kartą jest prawdopodobnie najłatwiejszym sposobem zapłaty dla większości klientów. Wystarczy wprowadzić kwotę do urządzenia, odczytać kartę, poprosić klienta o wprowadzenie numeru PIN, jeśli jest potrzebny, i wydrukować paragon.
Coraz częściej firmy takie jak visa mastercard lub większe banki stosują karty chipowe lub bezstykowe. Jeśli jest to karta z paskiem, musisz poprosić klienta o podpisanie kopii paragonu i porównanie jej z podpisem na karcie. Następnie włóż swoją kopię do szuflady kasy.
Te systemy przetwarzania płatności cieszą się coraz większą popularnością wśród klientów. Zapewniają one wygodę i pozwalają na szybkie i bezpieczne płatności.
Jeśli chcesz pozostać na szczycie gry, rozważ utworzenie konta dla swojej firmy, aby móc przyjmować płatności.
W zależności od aplikacji (Blik, PayPal, itp.) instrukcje przetwarzania płatności będą się nieco różnić. Zazwyczaj masz kod do przelewu, klient wprowadza kwotę do swojej aplikacji i wpisuje Twój kod. Następnie pieniądze są przelewane na Twoje konto firmowe za pośrednictwem systemu.
Zazwyczaj wiąże się to z niewielkimi opłatami za usługi, ale oferują one również wsparcie dla handlowców korzystających z ich systemów. Pamiętaj, aby przed założeniem konta i skorzystaniem z ich usług sprawdzić stronę internetową aplikacji i zapoznać się z informacjami o kosztach i "drobnym druczkiem".
W branży kosmetycznej karty upominkowe są idealnym rozwiązaniem, aby zwiększyć sprzedaż w okresie świątecznym lub urodzinowym. Jest to również świetny sposób na zachęcenie lub nagrodzenie lojalnych klientów.
Jeśli Twoja firma chce zaoferować klientom karty upominkowe, musisz włączyć je do systemu obsługi płatności w salonie. Można to zrobić na kilka sposobów:
Jest to często najprostsze i najtańsze rozwiązanie. Zakupione przez klienta w Internecie, mogą być wykorzystane do zapłaty za usługi fryzjerskie przy użyciu kodu numerycznego lub QR.
To świetna opcja dla firmowego programu lojalnościowego. Klienci otrzymują wydrukowaną (lub cyfrową) kartę z kodem kreskowym, który można zeskanować, aby uzyskać dostęp do konta klienta. Dane są przechowywane, a kwota jest aktualizowana po każdej transakcji.
Są to fizyczne karty upominkowe, które podobnie jak karty kredytowe są przesuwane przez terminal do odczytu kart, co ułatwia przetwarzanie płatności. Kwota usługi jest następnie odliczana z konta klienta.
Karty fizyczne są doskonałym prezentem na święta i często można je doładowywać.
Zazwyczaj nie są one powiązane z kontem, ale działają podobnie jak kupony. Mogą się przydać do realizacji płatności podczas wyprzedaży lub comiesięcznych akcji promocyjnych. Koszty bonów upominkowych są minimalne i nie wymagają skomplikowanej technologii ani złożonych systemów przetwarzania danych.
W branży kosmetycznej bony upominkowe mają zazwyczaj postać kwadratowej karty z jednorazowym kodem uprawniającym do otrzymania darmowej usługi lub zniżki. Śledź ich losy, przechowując je w rejestrze po dokonaniu transakcji, i koryguj koszt lub opłatę za usługę w swoich księgach sprzedaży.
Przed rozpoczęciem programu firmowych kart upominkowych upewnij się, że system POS lub system zarządzania salonem obsługuje tę funkcję. Jeśli nie, rozważ zmianę systemu na bardziej nowoczesny.
Jeśli Twoja firma posiada program lojalnościowy, gratulacje! Nazwijmy to wielką wygraną, jeśli chodzi o zwiększenie liczby ponownych rezerwacji i nagradzanie lojalnych klientów. Wraz z wieloma opcjami przetwarzania płatności, punkty lojalnościowe są jednym z najlepszych rozwiązań dla zwiększenia miesięcznych rezerwacji.
Jeśli nie masz jeszcze programu lojalnościowego, rozważ jego wdrożenie w najbliższym czasie. To może mieć duże znaczenie.
Zasadniczo klienci mogą wykorzystywać punkty, które zebrali podczas zakupów, do płacenia za usługi lub inne transakcje. Skorzystaj z systemu POS lub oprogramowania salonu, aby śledzić, w jaki sposób punkty są gromadzone i wykorzystywane podczas każdej transakcji.
Przyjmując rezerwacje online na wizytę u fryzjera, możesz poprosić o przedpłatę kartą kredytową lub depozyt w celu zagwarantowania otrzymania płatności. Niektórzy klienci mogą również preferować dokonywanie opłat online za pomocą kart kredytowych i debetowych podczas dokonywania rezerwacji.
Na stronie internetowej Twojej firmy klienci mogą zostać po prostu przeniesieni z potwierdzenia sprzedaży/rezerwacji na stronę płatności, aby dokończyć płatność za pomocą karty kredytowej, debetowej, portfela cyfrowego, przelewu bankowego itp. Jest to również jedno z najlepszych rozwiązań gwarantujących umówienie spotkania z wyprzedzeniem.
Niektóre firmy pobierają za to opłaty biznesowe. Jako sprzedawca, upewnij się, że wykonałeś swoją pracę domową i skontaktuj się z firmą przez telefon lub e-mail, jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące opłat.
Żyjemy w epoce coraz bardziej mobilnych i wszechstronnych technologii. Jeśli chcesz, aby Twoja firma pozostała konkurencyjna, najlepszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest podążanie za zmianami.
Branża kosmetyczna jest znana ze swojej kreatywności i zaangażowania w sprawy klientów. Chociaż niektóre firmy pobierają opłaty za transakcje mobilne lub kartą kredytową, często warto to zrobić, ponieważ korzyści dla Twojej firmy - takie jak większa liczba stałych klientów i zyski - przewyższają te opłaty.
Wprowadzając w salonie różnorodne metody płatności, otwierasz drzwi dla jeszcze większej liczby klientów.
Wymagania dotyczące płatności sieciowych: Perspektywa czeków sieciowych
https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/512360/
Programy nagród kart płatniczych i wybór płatności konsumenckich
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0378426610001196
Przyszłość płatności mobilnych jako system płatności elektronicznych
http://eprints.ugd.edu.mk/15691/