Biznes Plan Salonu Kosmetycznego | Krok Po Kroku

Biznes plan salonu kosmetycznego pomoże Ci rozwinąć działalność i skierować ją we właściwym kierunku. Określenie celów, zadań oraz budżetów to podstawy do prawidłowego rozwoju już działającego gabinetu kosmetycznego. Biznes plan to podstawa w procesie otwarcia salonu kosmetycznego.
Przyjrzymy się podstawom solidnego biznes planu dla salonu kosmetycznego, jak również kilka ważnych wskazówek oraz wzór, który pomoże Ci napisać biznes plan dostosowany do Twoich usług i produktów.
Twój biznes plan dla salonu kosmetycznego jest czymś więcej niż tylko opisem działalności salonu.
Określa Twoją wizję, misję i strategię rozwojową salonu kosmetycznego w zakresie powięszania bazy potencjalnych klientów (plan marketingowy), utrzymanie płynności finansowe, kontroli kosztów i generowania zysków.
Biznes plan salonu kosmetycznego powinien zawierać streszczenie planu działalności salonu, cele biznesowe oraz kroki, które podejmiesz jako właściciel salonu żeby te cele osiągnać.
Dobry biznesplan dla salonu kosmetycznego zawiera analiza rynku, ale także przykładowy budżet salonu, który pozwoli Ci ocenić w jakim stopniu realizujesz swoje cele oraz co należy zmienić lub ulepeszyć.
Każda dobrze prosperująca firma (w tym salony kosmetyczne) potrzebuje biznes planu, który pomoże im zachować dobrą organizację i śledzić postępy w działalności.
Nawet plan strategiczny małego salonu kosmetycznego jest niezbędny do uzyskania kredytu, pozyskania inwestorów, zbadania rynków dla nowych klientów, czy przeanalizowania wydatków i danych finansowych.
Pomoże Ci zaplanować strategię marketingową dla Twojego gabinetu kosmetycznego, uporządkować pomysły, organizować lepsze spotkania z pracownikami, na których będziesz mógł pokazać swoje postępy, a nawet przemyśleć wydatki i decyzje marketingowe.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, polecamy nasz wpis Analiza SWOT Salonu Kosmetycznego.
Jeśli chcesz stworzyć biznes związany z salonem kosmetycznym, musisz wykonać następujące czynności:
Określij jasne cele ilościowe: Spróbuj oprzeć je na analizie rynku i zyskach, określ minimalne cele sprzedażowe, które będą konieczne, aby zrównoważyć wydatki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Rozważ wszystkie przeszkody: Zrób rozeznanie i wymień wszystko, co może obniżyć Twoje dochody, wpłynąć na koszty rozpoczęcia działalności lub utrudnić otwarcie salonu kosmetycznego. Bądź przygotowana, aby uwzględnić pieniądze na ten cel w swoim planie finansowym.
Zbierz niezbędne informacje: Oprócz przyjrzenia się własnym usługom, bazie klientów i ogólnym wydatkom, upewnij się, że znasz trendy rynkowe, segmentację klientów oraz to, co robi konkurencja, aby przyciągnąć i utrzymać klientów.
Zapytaj o profesjonalną pomoc: Jeśli nie jesteś pewna, jak postępować z niektórymi szczegółami, potrzebujesz pomocy w analizie rynku lub misji firmy, albo po prostu chcesz, aby ktoś wszystko przejrzał i rozłożył na czynniki pierwsze, rozważ wynajęcie profesjonalnego konsultanta, który pomoże Ci w przygotowaniu projektu.
Poniżej prezentujemy przykładowe podstawowe elementy biznes planu salonu kosmetyczego.
Strona tytułowa to przedstawienie Twojej firmy potencjalnym inwestorom, pożyczodawco,m wszystkim, którzy mają finansowy udział w jej sukcesie. Upewnij się, że na tej stronie znajdziesz:
Bardzo pomocny w przypadku dłuższych dokumentów zawierających wiele informacji na temat danych finansowych, marketingu lub produktów i usług.
Streszczenie (and. executive summary) powinno obejmować kilka kwestii jak:
Misja Salonu Kosmetycznego (Twoje obecne cele i jak zamierzasz je osiągnąć)
Wizja (gdzie chcesz, aby Twój biznes był w przyszłości)
Opis (salonu, oraz co zawiera plan)
Klucz do sukcesu (czego potrzebujesz, aby rozpocząć i prowadzić swój salon z sukcesem)
Załącz krótki opis swojej firmy i jej usług::
Miejsce prowadzenia działalności
Usługi kosmetyczne oferowane klientom
Personel (lub potrzeby kadrowe)
Przegląd branży kosmetycznej w Twojej okolicy
Zastanów się i sprecyzuj:
Kto jest Twoją docelową grupą klientów?
Gdzie się znajdują? (Czy pracują lub uczą się w tej okolicy? Czy mieszkają w pobliżu?)
Jakich usług poszukują? (Będzie to miało wpływ na Twoją sprzedaż)
Dlaczego oni? (Dlaczego chcesz sprzedawać swoje usługi tym klientom, a nie innym? Decyzja o wyborze klientów wpłynie na wiele innych szczegółów w biznesplanie, w tym na wyposażenie, lokalizację, potencjalne koszty i potrzeby finansowe)
Dlaczego Ty? (Dlaczego Twoi klienci docelowi potrzebują Twoich usług? Co zapewniasz, co sprawi, że klient wybierze Ciebie zamiast konkurencji?)
Pomocne jest przeprowadzenie analizy SWOT salonu kosmetycznego (mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia) w tym momencie, aby zrozumieć dokładnie, co należy zaplanować w swojej propozycji i planie biznesowym dla branży kosmetycznyej.
Dowiedz się:
Kto jest Twoją obecną lokalną konkurencją?
Jak wypadasz w porównaniu z nimi?
Czy będziecie walczyć o tych samych klientów?
Co wyróżnia Twoją usługę fryzjerską i kosmetyczną z tłumu i czyni ją wyjątkową?
Zarządzanie salonem kosmetycznym powinno być oparte o plan, który pokaże, w jaki sposób Twój biznes będzie zarządzany, czyli:
Struktura firmy (może być prosta lub bardziej złożona, w zależności od wielkości firmy)
Strategia zarządzania (Twoje główne cele, gdzie chcesz być za pięć lat i działania na wysokim poziomie, które podejmiesz, aby tam dotrzeć)
Szczegóły dotyczące personelu (przegląd pracowników, których zatrudnisz i ich ról)
Do efektywnego zarządzania twoim biznesem oraz łatwego monitorownia postępów w realizacji planu biznesowego najlepiej sprawdzi się oprogramowanie dla salonu kosmetycznego.
Umieszczenie ich w dokumencie pomoże pokazać planowane źródła przychodów, a także pomoże w późniejszym obliczeniu wydatków salonu kosmetycznego:
Wszystkie produkty, które będziesz sprzedawać lub z których będziesz korzystać
Każda usługa, którą planujesz oferować
Pamiętaj, aby wymienić je szczegółowo i rozbić ceny na każdą usługę i produkt
Jaka jest Twoja strategia dotarcia do klientów i rozwoju firmy? Jakich środków finansowych będziesz potrzebowała, aby ją zrealizować? Opracuj następujące informacje:
Strategie promocji i sprzedaży
Ogólny Plan Marketingowy Salonu Kosmetycznego (Jak znajdziesz i sprowadzisz swoich idealnych klientów? Czy Twój rynek jest rynkiem lokalnym? Czy Twoja lokalizacja w tym pomoże? Jakie promocje usług i programy lojalnościowe będziesz stosować?)
Jak dotrzesz do grupy docelowej klientów?
Marka salonu kosmetycznego
Pamiętaj, aby myśleć zarówno w kategoriach sprzedaży produktów detalicznych, jak i usług kosmetycznych. Uwzględnij następujące:
Jak będziesz je sprzedawać?
Co sprawia, że Twoje usługi/produkty są unikalne i atrakcyjne?
Twoje cele sprzedażowe
Przewidywany dochód zarówno ze sprzedaży
Działalność firmy
Koszty i finansowanie wszelkich dodatkowych wydatków (na przykład dodatkowych szkoleń zawodowych lub sprzedażowych)
Ile kosztuje rozpoczęcie działalności w salonie kosmetycznym? Jak i kiedy zamierzasz osiągnąć rentowność?
W biznes planie salonumkosmetycznego, zwłaszcza dla inwestorów, ważne jest, aby te szczegóły były jak najdokładniejsze. Rozważ przygotowanie:
Sprawozdania finansowe
Prognozy i budżety
Przewidywane zyski i straty
Twój próg rentowności
Bilans
Kredyty i zadłużenie związane z prowadzoną działalnością
Dobrym pomysłem jest zlecenie doradcy finansowemu sprawdzenia wszystkich szczegółów i liczb w planie finansowym salonu kosmetycznego przed sporządzeniem jego ostatecznej wersji.
Pamiętaj, aby przedstawić szczegóły dotyczące prowadzenia działalności, w tym:
Należy tu podać wszelkie inne informacje, które Twoim zdaniem powinni znać inwestorzy, kredytodawcy:
Te dokumenty i szczegóły można zamieścić na ostatniej stronie lub stronach biznes planu.
Nie przegap naszego artykułu "Gabinet Kosmetyczny Inspiracje".
Koszt profesjonalnego biznes planu salonu kosmetycznego może nie być jedyną rzeczą, która powstrzymuje niektórych właścicieli gabinetów kosmetycznych przed jego stworzeniem. Faktem jest, że ni jest to łatwy proces.
Nawet doświadczeni właściciele i menedżerowie dużych salonów kosmetycznych nie zawsze mają czas i środki, aby stworzyć idealny biznes plan od podstaw. Nie martw się, jeśli potrzebujesz pomocy, nie jesteś sama.
Przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy wzór biznes planu dla salonu kosmetycznego, możesz zaoszczędzić czas i pieniądze, dostosowując go do swoich potrzeb i wypełniając puste miejsca.
Otwieranie nowego salonu kosmetycznego to trudny proces. Oprócz znalezienia bazy klientów, musisz rozważyć poziom konkurencji na lokalnym rynku, wysokość finansowania, potrzeby kadrowe oraz produkty i usługi, które chcesz zaoferować.
Jeśli chcesz powitać pierwszych klientów, mieć solidny plan sprzedaży, pozyskać inwestorów lub zabezpieczyć kredyt, potrzebujesz odpowiedniego biznes planu.
Czy tworzysz biznes plan salonu kosmetycznego z wynajmem kabin, biznes plan mobilnego salonu kosmetycznego, czy też chcesz rozbić koszty kredytu na istniejący, duży biznes, najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, jest przeprowadzenie wcześniej odpowiednich badań.
Twój biznes plan dla salonu kosmetycznego jest receptą na sukces twojej firmy, więc upewnij się, że poświęcisz czas i zwrócisz uwagę na szczegóły.
Pamiętaj, że nasz przewodnik ma na celu jedynie zainspirowanie Cię i rozpoczęcie działalności, nie jest on ostateczny dla celów prawnych lub finansowych. Zawsze kieruj się własnym osądem przy podejmowaniu decyzji finansowych dotyczących Twojej firmy i w razie potrzeby skonsultuj się z profesjonalistą.
Jak napisać świetny biznesplan
https://ieeexplore.ieee.org/iel3/46/14446/00660335.pdf
Czego inwestorzy szukają w biznesplanie? Porównanie kryteriów inwestycyjnych bankowców, inwestorów venture capital i aniołów biznesu
https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0266242604042377
Anatomia Biznesplanu: Przewodnik krok po kroku jak zbudować biznes i zabezpieczyć przyszłość swojej firmy
https://books. google.com/books?hl=en&lr=&id