Obsługa Klienta w Salonie Fryzjerskim - Kompletny Przewodnik na Rok 2023

Obsługa klienta w salonie fryzjerskim musi być jednym z najważniejszych priorytetów dla właściciela salonu lub menedżera. Kiedy klienci odwiedzają salon kosmetyczny, nie chcą tylko usług fryzjerskich; chcą również otrzymać najwyższy poziom obsługi klienta.

Ci, którzy otrzymują dobrą obsługę klienta, będą częściej wracać i staną się lojalnymi klientami. Natomiast ci, którzy spotkają się z kiepską obsługą klienta salonu, zaczną szukać strzyżenia i usług stylizacyjnych gdzie indziej.

Czego Sie Dowiesz…

Ten artykuł wyjaśni, dlaczego obsługa klienta jest tak ważna w salonach fryzjerskich. Przyjrzymy się również sposobom na standard obsługi klienta.

Przejdź do Sekcji, Która ci Się Podoba

  1. Czym Jest Obsługa Klienta w Salonie Fryzjerskim?
  2. Standardy Obsługi Klienta w Salonie Fryzjerskim
  3. Jak Salony Kosmetyczne Mogą Poprawić Obsługę Klienta?
  4. Jak Dbać o Klientów Salonu Fryzjerskiego po Zakończonej Usłudze?
  5. Co Jeszcze Możesz Zrobić, aby Poprawić Doświadczenie Klienta w Swoim Salonie Fryzjerskim?
  6. Jak Radzić Sobie z Niezadowolonym Klientem w Salonie Fryzjerskim?
  7. Wniosek

Czym Jest Obsługa Klienta w Salonie Fryzjerskim?

 

Co dokładnie rozumiemy przez pojęcie "obsługa klienta" w salonie fryzjerskim? Koncepcja obsługi klienta obejmuje wszystkie różne sposoby traktowania i interakcji z klientami. Dobra obsługa klienta w salonie fryzjerskim polega na dbaniu o klientów, zapewnieniu im przyjemnych wrażeń i poczucia zadowolenia z usług Twoich i Twojego personelu. Dobra obsługa może obejmować wiele aspektów, w tym życzliwość, uprzejmość i gotowość.

Standardy Obsługi Klienta w Salonie Fryzjerskim

 

Zapewnij Wygodną Rezerwację

Obsługa klienta zaczyna się od rezerwacji wizyty. Aby zapewnić wyższy standard obsługi klienta, powinieneś oferować możliwość rezerwacji online. Strona rezerwacji salonu fryzjerskiego musi być dostępna, prosta, a przede wszystkim łatwa do znalezienia przez klientów, dokonania rezerwacji lub zmiany w przyszłości.

Oferuj Konsultacje

Oferowanie konsultacji SMS, wideo lub telefonicznych może pomóc klientom poczuć się docenionymi. Sprawia to, że czują się oni wyjątkowi i zadbani, jeśli zapewniasz im tę spersonalizowaną usługę.

Wysyłaj Przypomnienia o Wizytach

Wysyłanie przypomnień o rezerwacji poprzez SMS lub email to prosty sposób, aby klienci poczuli się wyjątkowo i ułatwić im życie, dzięki czemu nie muszą się martwić, czy pamiętają o swojej rezerwacji.

Ułatw Kontakt z Tobą

Na stronie salonu fryzjerskiego lub w mediach społecznościowych powinieneś podać swoje dane kontaktowe i sposób, w jaki można znaleźć Twój salon fryzjerski. Dodaj prostą mapę i kilka informacji o parkingu.

Zmniejsz Czas Oczekiwania na Usługę

Jeśli chodzi o czas oczekiwania, im krótszy, tym lepiej, ale jeśli klienci muszą czekać, spraw, aby czekanie było przyjemne poprzez zapewnienie napojów, materiałów do czytania, itp.

Poznaj Oczekiwania Klienta

Zanim klient wróci na kolejną wizytę, sprawdź notatki w karcie klienta w Twoim oprogramowaniu salonu fryzjerskiego, aby przypomnieć sobie jego imię, poprzednie zakupy, poprzednie usługi, itp.

Dowiedz się więcej z artykułu: Cele i Zadania Salonu Fryzjerskiego.

Jak Salony Kosmetyczne Mogą Poprawić Obsługę Klienta?

 

Przygotuj Swoje Stanowisko Pracy

Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić przed rozpoczęciem pracy z klientem jest upewnienie się, że stanowisko pracy jest w pełni przygotowane. Stanowiska powinny być czyste i zadbane.

Przeprowadzaj Dokładne Konsultacje

Aby uniknąć rozczarowania klientki, przeprowadź konsultację, aby uzyskać jak najwięcej informacji o tym, czego oczekuje. Zapytaj o ich rutynę pielęgnacji włosów, o rezultat, na jaki liczą, o wszelkie potencjalne problemy, itp.

Oferuj Wiedzę

Przeciętny klient salonu chce czuć, że jest w fachowych rękach. Musi widzieć w Tobie prawdziwego profesjonalistę, oferującego wiedzę i będącego na bieżąco z trendami i stylami. Możeż łatwo doradzić klientowi zabieg pielęgnacyjny, który dodatkowo podniesie jakość obsługi.

Używaj Imienia Klienta

Aby nadać salonowi osobisty charakter, używaj imienia klienta, gdy z nim rozmawiasz. To może sprawić, że poczujesz się bardziej jak przyjaciel i pomóc im poczuć się dobrze w ogóle.

Uśmiechaj Się

Uśmiech jest bardzo ważny w branży fryzjerskiej. Jest to prosty gest, ale może sprawić, że wszyscy klienci czują się bardziej komfortowo i zrelaksowany.

Słuchaj Uważnie

Klienci często lubią rozmawiać z fryzjerami. Powiedzą Ci wszystko o cięciu lub fryzurze, którą chcą mieć, ale mogą też chcieć porozmawiać o innych sprawach. Upewnij się, że dobrze słuchasz, zadajesz wszystkie niezbędne pytania i okazujesz zainteresowanie.

Bądź Uprzejma

Uprzejmość jest niezwykle ważna w branży kosmetycznej. Współcześni klienci oczekują przede wszystkim ciepłego powitania i uprzejmego traktowania. Unikaj kontrowersji i nieuprzejmości, a jeśli coś pójdzie nie tak, przeproś za to.

Bądź Szczera

Aby ludzie Cię lubili, muszą czuć, że jesteś z nimi szczery i autentyczny. Doskonałym sposobem, aby to osiągnąć jest bycie ciepłym, przystępnym i utrzymywanie kontaktu wzrokowego.

Kochaj Swoich Klientów

O wiele łatwiej jest właścicielom zapewnić najlepszy poziom zadowolenia klienta, jeśli autentycznie traktują swoich klientów jak cenionych przyjaciół. Skup się na pozytywnych aspektach każdego gościa, aby nawiązać z nim jak najlepsze relacje. A jeśli klient jest trudny lub niezadowolony, dowiedz się, co stoi za jego frustracją i spróbuj to naprawić.

Jak poprawić obsługę klienta w salonie fryzjerskim?
Jak Poprawić Obsługę Klienta w Salonie Fryzjerskim?

Jak Dbać o Klientów Salonu Fryzjerskiego po Zakończonej Usłudze?

 

Jedną z pierwszych rzeczy, których należy się nauczyć o obsłudze klienta jest to, że nie kończy się ona, gdy klienci idą do domu. Doświadczenie poobsługowe jest również istotne. Nawet po powrocie klientów do domu, możesz nadal pomagać im czuć się dobrze.

Oferuj Porady Dotyczące Zabiegów

Jeśli Twój stylista nadał klientowi nowy wygląd, zaoferuj mu wskazówki i porady, jak odtworzyć ten sam efekt w domu. Jeśli klientka ma nowy kolor, podziel się z nią radami, które pomogą jej utrzymać ten kolor, aby mogła się nim dalej cieszyć.

Pytaj o Opinie

Pokaż klientom, że zależy Ci na ich opinii, prosząc o komentarz poprzez e-mail, formularz na stronie internetowej lub recenzję w mediach społecznościowych. Nie zapomnij przeczytać opinii, rozważyć wszelkich pomysłów swoich klientów i działać zgodnie z nimi.

Bądź w Kontakcie

Utrzymuj kontakt z odwiedzającymi, wysyłając im istotne informacje, takie jak artykuły od profesjonalistów z salonu, oferty promocyjne na karty upominkowe przy następnej rezerwacji lub informacje o pielęgnacji włosów. Śledząc ich wizyty i poprzednie zakupy oraz przechowując ich imię i nazwisko, możesz również wysyłać na ich adresy e-mail przypomnienia o nowych produktach lub o tym, że nadszedł czas na kolejną rezerwację.

Oferuj Programy Lojalnościowe

Nagrody i programy poleceń są super sukcesem w wielu dziedzinach przemysłu usługowego, w tym w salonach. Zaoferuj próbki, zniżki lub gratisy dla lojalnych klientów, aby dać im potencjalne rzeczy, na które będą czekać i powody do powrotu.

Zbieraj Więcej Informacji

Wysyłaj ankiety i kontaktuj się z klietami Twojego salonu fryzjerskiego w mediach społecznościowych, aby dowiedzieć się więcej o nich i o tym, czego chcą. Im więcej informacji zbierzesz (z odpowiednią polityką prywatności), tym lepiej będziesz przygotowany do zapewnienia dobrej obsługi klienta we fryzjerstwie i uczynienia ze swojego biznesu prawdziwego 5-gwiazdkowego salonu fryzjerskiego.

Dobre oprogramowanie dla salonów fryzjerskich może pomóc w wysyłaniu automatycznych ankiet satysfakcji klienta i pomóc Ci odpowiedzieć na wszystkie opinie klientów.

Dowiedz się więcej z artykułu: Jak Zwiększyć Liczbę Recenzji Klientów Salonu Fryzjerskiego.

Co Jeszcze Możesz Zrobić, aby Poprawić Doświadczenie Klienta w Swoim Salonie Fryzjerskim?

 

Obsługa jest ogromną częścią ogólnego doświadczenia klienta. Ale nie jest to jedyna rzecz, która liczy się w salonie oczekiwań. Musisz również pomyśleć o innych aspektach tego, czego klienci chcą w salonie fryzjerskim. Rozważ na przykład ogólny układ i projekt swojego salonu fryzjerskiego. Upewnij się, że miejsce pracy jest wygodne i relaksujące dla ludzi, aby być w, i sprawdzić, że goście cieszyć się przestrzeń.

Pomyśl o takich rzeczach jak muzyka i dźwięk, aby uniknąć irytacji u swoich klientów. Rozważ zapewnienie udogodnień i dodatków, takich jak chłodziarki do wody, ekspresy do kawy, miejsca do czytania z półkami na książki i czasopisma itp. Musisz również zadbać o to, aby salon był utrzymany w czystości i komfortowy. A nawet poza salonem, klienci muszą mieć dobre doświadczenia z przeglądaniem Twojej strony internetowej w przeglądarce, dokonywaniem rezerwacji, itd. Dowiedz się więcej tutaj.

Jak poradzić sobie z niezadowolonym klientem w salonie fryzjerskim?
Jak Poradzić Sobie z Niezadowolonym Klientem w Salonie Fryzjerskim?

Jak Radzić Sobie z Niezadowolonym Klientem w Salonie Fryzjerskim?

 

Bądź Spokojny

To może być niepokojące dla każdego właściciela lub członka zespołu, kiedy spotyka się z niezadowolonym klientem w salonie. Ważne jest jednak, aby zachować spokój i profesjonalizm. Jeśli masz prywatną przestrzeń w salonie, może być mądrze zabrać klienta tam i porozmawiać o wszystkim jeden na jeden.

Przeproś Szczerze

Nawet jeśli problem nie wynikał z Twojej winy lub uważasz, że klient jest nierozsądny, najlepiej najpierw przeproś go.

Uważnie Słuchaj

Właściciele powinni uważnie słuchać, co mają do powiedzenia niezadowoleni klienci. Potraktuj ich poważnie i okaż prawdziwą troskę i zainteresowanie ich problemem. Samo bycie wysłuchanym może wiele znaczyć dla wielu osób i pomóc im się uspokoić.

Zdefiniuj Problem

Upewnij się, że wiesz, co jest faktycznym problemem, abyś Ty i Twój zespół mogli wymyślić sposób na jego rozwiązanie.

Zaproponuj Rozwiązania

Zaproponuj możliwe rozwiązania, aby rozwiązać problem. Albo, jeśli nie wydaje się to prawdopodobne, spróbuj wymyślić sposób, aby zadowolić lub ucieszyć klienta i zachować jego lojalność, np. zniżkę lub darmową usługę.

Upewnij Się, że Rozumiesz Swojego Klienta

Upewnij się, że Ty i klient jesteście zgodni co do wizji problemu i tego, co można zrobić, aby zapobiec jego ponownemu wystąpieniu.

Kontynuuj Sziałania

Po rozwiązaniu problemu lub zajęciu się nim, skontaktuj się z klientem, aby sprawdzić, jak się czuje.

Dowiedz się więcej z artykułu: Jak Misja Salonu Fryzjerskiego.

Wniosek

 

Obsługa klienta w salonie fryzjerskim jest bardzo ważna dla sukcesu Twojej firmy. Dobra obsługa klienta może sprawić, że ludzie będą wracać, zwiększając lojalność i utrzymanie, pomagając Twojej firmie uzyskać więcej poleceń, a ostatecznie zwiększając zyski. Słaba obsługa może mieć dokładnie odwrotny efekt.

Musisz więc poważnie potraktować obsługę klienta w swoim salonie fryzjerskim. I to dotyczy każdego członka zespołu, od recepcjonistki witającej klientów, gdy wchodzą, do wszystkich fryzjerów i profesjonalnych członków zespołu oferujących klientom fryzury.

Cytaty

Obsługa klienta: klucz do zadowolenia klienta, lojalności klienta i udziału w rynku
https://search.proquest.com/openview/c4f1440c30f5a75f4be5b1575a8dc848/1?pq-origsite=gscholar&cbl=36584

Orientacja na klienta: Wpływ na postrzeganie obsługi klienta i zachowania wynikowe
https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/109467050133005

Definiowanie i mierzenie jakości obsługi klienta
https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/EUM0000000001086/full/html

Rating: 5 of 5 - 1 votes