Jak Stworzyć Stronę Internetową Salonu Fryzjerskiego w 2023 Roku

Jedną z najważniejszych rzeczy, jaką mogą zrobić właściciele salonów, jest stworzenie strony internetowej salonu, która odzwierciedli Twoją unikalną markę i ułatwi klientom znalezienie Ciebie. Przyjrzyjmy się różnym dostępnym opcjom.

Czego Się Dowiesz

Omówimy to, co musisz wiedzieć, aby podjąć świadomą decyzję pomiędzy skorzystaniem z nowoczesnego kreatora stron internetowych a agencji, a także proces i koszt stworzenia strony internetowej.

Przejdź do Sekcji, Którą Lubisz

  1. Jak Podjąć Decyzję Między Twórcą Strony Internetowej Salonu a Agencją?
  2. Jak Stworzyć Stronę Internetową Salonu?
  3. Ile Kosztuje Stworzenie i Prowadzenie Strony Internetowej dla Salonu?
  4. Wnioski

Jak Dokonać Wyboru Między Twórcą Strony Internetowej a Agencją?

 

Jeśli zainspirowały Cię strony internetowe innych salonów i jesteś gotowy, aby uruchomić własną, możesz się zastanawiać, czy lepiej jest wykonać pracę samodzielnie, korzystając z szablonu strony internetowej salonu, czy też zatrudnić agencję projektującą strony internetowe, która Ci w tym pomoże.

Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety, a wiele zależy od tego, jak wiele badań jesteś gotów włożyć i jak duże jest Twoje doświadczenie zawodowe.

Przyjrzyjmy się zaletom i wadom każdego z nich:

Zalety i wady konstruktorów stron internetowych dla salonów fryzjerskich
Zalety i Wady Konstruktorów Stron Internetowych dla Salonów Fryzjerskich

Salon Website Builders:

Jest to podejście "zrób to sam", które pozwala na zbudowanie własnej strony salonu bez konieczności posiadania umiejętności kodowania lub projektowania stron internetowych. Możesz wybrać stronę, która spełnia Twoje potrzeby biznesowe salonu, a następnie dodać wszystkie ważne szczegóły do ich szablonów stron internetowych.

Zapewniają one gotowy szablon strony internetowej salonu fryzjerskiego do pracy z, a ty po prostu wstawić tekst, który chcesz, a następnie przeciągnij i upuść wszystko do nowego układu strony.

Plusy:
  • Niski Koszt: tworzenie własnej strony internetowej jest tańsze niż wynajęcie profesjonalisty, a subskrypcje tych usług są zazwyczaj bardzo przystępne.
  • Łatwość Użycia: te szablony stron mają bardzo przyjazny interfejs użytkownika i możesz szybko zintegrować je z oprogramowaniem salonu i kontami w mediach społecznościowych.
  • Szybkość: możesz stworzyć swoją stronę szybko, jeśli zależy Ci na dotarciu do potencjalnych klientów (w razie potrzeby możesz to zrobić z dnia na dzień), podczas gdy praca z profesjonalnym projektantem stron internetowych zajmuje więcej czasu. Możesz także skorzystać z edytora stron, aby później szybko wprowadzić zmiany, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Wady:
  • Ograniczona Elastyczność: korzystanie z szablonu strony internetowej oznacza, że możesz nie być w stanie zrobić wszystkiego, co chce Twoja kreatywna strona, co może być frustrujące, jeśli masz coś konkretnego na myśli.
  • Niższe SEO: jeśli nie znasz się na kodowaniu, będziesz musiał polegać na szablonie firmy, co oznacza, że nie będziesz mógł dodawać znaczników i terminów SEO. Ograniczy to możliwość dotarcia do potencjalnych klientów za pośrednictwem Google i innych wyszukiwarek.
  • Nie Jesteś Właścicielem: nie będziesz właścicielem kodu użytego do stworzenia zawartości witryny i jest prawdopodobne, że Twoja nowa witryna nie będzie działać bez oprogramowania firmy budującej witrynę. Jeśli korzystasz z darmowego kreatora stron internetowych dla salonów, prawdopodobnie będziesz musiał również poradzić sobie z reklamami.
Zalety i wady konstruktorów stron internetowych dla salonów fryzjerskich
Zalety i Wady Konstruktorów Stron Internetowych dla Salonów Fryzjerskich

Twórca Strony Internetowej / Profesjonalna Agencja Stron Internetowych

Jeśli zdecydujesz się zatrudnić doświadczonego, profesjonalnego twórcę stron internetowych, najprawdopodobniej otrzymasz to, za co płacisz - spersonalizowane, profesjonalnie wyglądające rezultaty i indywidualną uwagę. W końcu ich zadaniem jest wsłuchanie się w potrzeby klienta i stworzenie profesjonalnej strony internetowej, która będzie dobrze wyglądać.

Upewnij się tylko, że wybrałeś kogoś doświadczonego, kogo styl Ci się podoba. Przed zatrudnieniem zawsze warto poprosić o kilka przykładów, sprawdzić portfolio i przeczytać opinie klientów.

Plusy:
  • Indywidualny Projekt: skonsultują się z Tobą i stworzą stronę internetową dostosowaną do potrzeb Twojego salonu, z funkcjami, których oczekujesz.
  • Dobre SEO: ci profesjonaliści znają się na wyszukiwarkach takich jak Google, rozumieją znaczenie znaczników SEO i zadbają o optymalizację funkcjonalności Twojej strony, aby zajmowała ona wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.
  • Jesteś Właścicielem: jesteś właścicielem nazwy domeny i możesz dowolnie zmieniać kodowanie strony w późniejszym czasie lub przenieść ją na inny serwer bez konieczności rozpoczynania od zera z innym szablonem.
Wady:
  • Kosztowne: wynajęcie profesjonalisty do wykonania dowolnej usługi kosztuje więcej niż wykonanie jej samodzielnie, co może stanowić problem, jeśli masz ograniczony budżet lub dopiero zaczynasz.
  • Terminowość:profesjonalny web developer będzie potrzebował więcej czasu, aby poznać potrzeby Twojego salonu, zaprogramować stronę i przygotować wszystko tak, jak należy. Jeśli ich usługi są poszukiwane, mogą mieć już nawet listę oczekujących klientów.
  • Trudniejsze do Zmiany Później: pamiętasz, co mówiliśmy o kodowaniu? Jeśli chcesz zmienić którykolwiek z funkcji witryny lub dodać nowe, prawdopodobnie trzeba będzie zatrudnić kogoś do pomocy w tym, ponieważ jesteś budowy strony internetowej, a nie przy użyciu gotowego szablonu.
Lista kontrolna zawartości strony internetowej salonu fryzjerskiego
Lista Kontrolna Zawartości Strony Internetowej Salonu Fryzjerskiego

Jak Stworzyć Stronę Internetową Salonu Fryzjerskiego?

 

Sprawdzanie strony internetowej salonu fryzjerskiego jest prawdopodobnie pierwsza interakcja, że potencjalni klienci mają z Twojej firmy, więc to musi zrobić wielkie wrażenie na nich.

Nieudolne lub niezgrabne projektowanie strony internetowej salonu fryzjerskiego może ich przytłoczyć lub zdezorientować, co oznacza, że nie będą rezerwować wizyt u Ciebie.

Ale jak zbudować wspaniałą stronę internetową dla Twojego salonu?

Nie możemy powiedzieć Ci dokładnie, jaka powinna być estetyka Twojej marki, ale przygotowaliśmy ten przewodnik krok po kroku, jak stworzyć stronę, która będzie idealna dla Twojego salonu.

1. Wybierz Unikalną, Dostępną i Trafną Nazwę Domeny

  • Wybierz coś, co jest łatwe do zapamiętania, unikalne, istotne i przede wszystkim... Dostępne!
  • Upewnij się, że nazwa domeny jest powiązana z nazwą Twojego salonu, aby klienci mogli ją skojarzyć.
  • Utrzymuj spójność w sieci, aby uniknąć zamieszania, trzymając się nazw domen, które są podobne lub powiązane z nazwami stron na Facebooku, Instagramie i Ticktock.

2. Wybierz Firmę Budującą Strony Internetowe

  • Weź pod uwagę swój budżet - czy stać Cię na zatrudnienie profesjonalnego programisty, czy lepiej skorzystać z niedrogich lub darmowych szablonów?
  • Pomyśl o potrzebach swojego salonu - czy chcesz prezentować dużo zdjęć pracy stylistów, czy Twoi klienci będą korzystać z funkcji rezerwacji online, czy chcesz sprzedawać produkty detaliczne online, itp.
  • Rozważ użycie oprogramowania dla salonów z funkcją budowania stron internetowych, aby uzyskać jak najwięcej korzyści z prowadzenia działalności i zoptymalizować wszystko za jednym razem. Jest to świetna, przyjazna dla użytkownika opcja dla właścicieli salonów, którzy chcą zaoszczędzić czas i pieniądze.

3. Wybierz i Dostosuj Szablon Swojej Strony Internetowej

Skorzystaj z szablonu, ale stwórz stronę internetową salonu, która będzie przyciągać wzrok dzięki dodaniu własnych elementów (szczególnie, gdy pracujesz nad stronami na rynku).

  • Zbadaj Strony Salonów w Poszukiwaniu Inspiracji - sprawdzenie przykładów stron salonów fryzjerskich w Internecie, aby zobaczyć, co każda firma robi dobrze, może pomóc Ci zorientować się, czego oczekujesz od swojej własnej strony.

    Sprawdź nasze wyniki konkursu Hair Salon Website Awards, aby znaleźć kilka świetnych przykładów!

  • Spraw, aby Twoja Strona Odzwierciedlała Markę Twojego Salonu

    Upewnij się, że używasz kolorów marki salonu.

    Wybierz/zabaw się czcionkami (ale nie za dużo)- staraj się trzymać maksymalnie trzech różnych czcionek. Możesz użyć pogrubienia i kursywy, aby odróżnić nagłówki, tekst i podkreślenia, jeśli to konieczne.

    Wybierz/zabaw się czcionkami (ale nie za dużo)- staraj się trzymać maksymalnie trzech różnych czcionek. Możesz użyć pogrubienia i kursywy, aby odróżnić nagłówki, tekst i podkreślenia, jeśli to konieczne.

    Dodaj / Zaprojektuj logo salonu - potrzebujesz czegoś, co wyróżni Twój salon i będzie łatwe do zapamiętania przez klientów.

  • Dodaj Zdjęcia i Filmy - postaraj się uchwycić oryginalność i charakter marki Twojego salonu. Wysokiej jakości zdjęcia i filmy prezentujące umiejętności Twojego zespołu zrobią ogromną różnicę w Twoim marketingu internetowym.

    Oprzyj się pokusie korzystania z gotowych zdjęć. Rozważ zatrudnienie profesjonalnego fotografa, który wykona portrety pracowników i zdjęcia wnętrza salonu.

    Zadbaj o to, aby strona była przyjazna dla urządzeń mobilnych i szybka - większość klientów będzie przeglądać stronę internetową Twojego salonu na urządzeniach mobilnych, dlatego warto stworzyć wersję mobilną, która będzie łatwa w obsłudze i będzie się szybko ładować.

  • Przedkładaj Przejrzystość i Użyteczność nad Walory Wizualne - jeśli strona Twojego salonu ma dużo zdjęć i wygląda świetnie, ale jest zagmatwana lub trudno się po niej poruszać, potencjalni klienci będą sfrustrowani.

4. Dodaj Treść do Swojej Strony Internetowej

Pracuj nad właściwą strukturą swojej strony internetowej i upewnij się, że wszystko, czego potrzebują Twoi klienci, znajduje się w zasięgu ręki.

  • "Zarezerwuj Teraz" z wyraźnym przyciskiem wezwania do działania - daj ludziom możliwość zarezerwowania wizyty zaraz po wejściu na stronę. Jest to klucz do pozyskania większej liczby klientów. Nie trzeba przewijać strony ani kombinować jak to zrobić, wystarczy przyjazny przycisk, który przeniesie ich bezpośrednio na stronę rezerwacji.
  • Funkcjonalność Rezerwacji Online - ułatw dokonywanie rezerwacji online dzięki możliwości dokonywania rezerwacji na żywo 24/7 oraz przetwarzania płatności, przyjmowania depozytów, a nawet zamawiania produktów online.
  • Strona Główna - to pierwsze wrażenie, jakie robi Twój salon (więc zrób je jak najlepsze). Użyj obrazka w nagłówku, krótkiego tekstu - nie więcej niż 100 słów - oraz panelu nawigacyjnego. Tekst powinien być dostępny dla odwiedzających bez konieczności przewijania strony.
  • O Nas - czyli "kto". Przedstaw historię salonu, jego misję, wartości, pracowników i wszystko inne, co czyni go wyjątkowym.
  • Recenzje - "Dlaczego". Zamieść referencje klientów na temat Twojej firmy, pracowników i usług, a może nawet link do recenzji w Google my Business.
  • Kontakt z Nami - "Kiedy" i "Gdzie". Ułatw sobie kontakt, podając na stronie kontaktowej lokalizację salonu, wskazówki dojazdu, dane kontaktowe i godziny pracy.
  • Usługi i Ceny - podaj nazwy usług, krótki opis, czas trwania i ceny.
  • Strona Pracowników Salonu - spraw, aby Twój zespół błyszczał dzięki profesjonalnym zdjęciom i opisowi (możesz poprosić ich o napisanie krótkiego wprowadzenia z kilkoma osobistymi szczegółami, takimi jak hobby). To spodoba się nowym klientom.
  • Strona Galerii - dodaj zdjęcia z salonu i zdjęcia, które pokazują różnorodność pracy Twojego personelu, aby pozyskać nowych klientów i zainspirować ich do dokonania rezerwacji.
  • Strona z Polityką - powinna zawierać zasady rezerwacji, anulowania i prywatności salonu, aby ułatwić dostęp do informacji.

5. Promuj Stronę Internetową Swojego Salonu w Sieci

  • Widoczność w Wyszukiwarkach - powinieneś zadbać o optymalizację wyszukiwarki (SEO) i lokalne SEO, ponieważ mają one duży wpływ na to, jak łatwo jest znaleźć Twoją firmę w Internecie.

    Jeśli Współpracujesz z Programistą, może on dodać znaczniki pomagające w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek podczas procesu programowania.

  • Korzystaj z Google My Business i promuj swój salon w mediach społecznościowych. Upewnij się, że masz stronę na FaceBook, Instagramie lub TickTok i połącz je ze stroną internetową salonu.
  • Dodawaj Nowych Klientów do swojej strony na FaceBook'u oraz do listy email marketingowej lub newslettera salonu.
  • Promuj Swoją Markę Osobistą - często publikuj posty w sieci, często aktualizuj strony salonu w mediach społecznościowych i dodawaj nowe treści, aby dotrzeć do nowych klientów.
Koszty stworzenia i prowadzenia strony internetowej salonu fryzjerskiego
Koszty Stworzenia i Prowadzenia Strony Internetowej Salonu Fryzjerskiego

Ile Kosztuje Stworzenie i Prowadzenie Strony Internetowej dla Salonu?

 

Wiele czynników może mieć wpływ na to, ile kosztuje stworzenie i prowadzenie strony internetowej salonu. Niektóre z nich są jednorazowe (np. wynajęcie profesjonalisty do zaprojektowania i zbudowania strony), a niektóre powtarzalne (np. wynajęcie domeny). Przyjrzyjmy się każdemu z nich bardziej szczegółowo:

  1. Koszty Agencji i Utrzymania - wynajęcie profesjonalnej agencji projektującej strony internetowe może kosztować 15 000 USD lub więcej, w zależności od poziomu szczegółowości i pracy związanej z budową strony internetowej salonu. Rutynowe utrzymanie strony może rozpocząć się od około 35 dolarów miesięcznie, ale może również stać się znacznie droższe, w zależności od tego, co jest potrzebne.
  2. Website Builder - są one tańsze, ponieważ większość pracy wykonujesz samodzielnie. Te z reklamami mogą być darmowe, ale jeśli chcesz wykupić dostęp do wersji bez reklam, to zazwyczaj jest to koszt kilkuset dolarów.
  3. Projektowanie - projektanci stron internetowych zazwyczaj pobierają duże opłaty za swój czas. Za usługi profesjonalisty trzeba zapłacić co najmniej 75 dolarów za godzinę.
  4. Konfiguracja - to może obejmować wszystko, od znalezienia odpowiedniego projektanta stron internetowych (lub zrobienia tego samemu), do poświęcenia czasu i przeprowadzenia badań, aby dowiedzieć się, jaka jest docelowa grupa odbiorców, jeśli dopiero zaczynasz działalność jako salon.
  5. Hosting - hosting współdzielony może kosztować tylko kilka dolarów miesięcznie i jest w porządku dla stron bez dużego ruchu. Płacenie za serwer dedykowany (najszybsza i najdroższa opcja) może kosztować znacznie więcej, z planami zaczynającymi się od ponad 100 dolarów miesięcznie.
  6. SEO - niektóre firmy wydają ponad 500 dolarów miesięcznie na utrzymanie ich usług SEO na bieżąco, ale początkowy koszt dodania znaczników SEO może być zazwyczaj połączony z ogólną opłatą, że deweloper strony pobiera opłaty, gdy wszystko skonfigurować.
  7. Wizualne - obejmuje to wynajęcie grafika, który stworzy logo salonu oraz fotografa, który wykona zdjęcia na stronę. Pamiętaj, aby rozejrzeć się i zobaczyć, co jest dostępne w Twojej okolicy i uzyskać wiele ofert cenowych, zanim zdecydujesz się na jednego z nich.

Wnioski

 

W dzisiejszym szybkim i cyfrowym świecie, otwarcie salonu fryzjerskiego wiąże się z koniecznością zaistnienia w sieci. Dotyczy to również właścicieli salonów z cegły i zaprawy - jeśli nie masz jeszcze strony internetowej dla swojego salonu, to jest ważniejsze niż kiedykolwiek, aby ją zdobyć.

Posiadanie strony internetowej w salonie pomoże Ci rozszerzyć bazę klientów, przyjmować rezerwacje online i łatwo komunikować się z obecnymi klientami.

Stworzenie strony internetowej salonu, która będzie zarówno świetnie wyglądała, jak i spełniała wszystkie Twoje oczekiwania, może być nie lada wyzwaniem, ale przy odrobinie czasu i wysiłku, a być może także dzięki pomocy profesjonalisty, będziesz gotowy do działania.

Cytaty

Kluczowe czynniki strony internetowej w strategii e-biznesu
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0268401209000024

Eksplorowanie funkcji witryny w celu uzyskania informacji biznesowych
https://akjournals.com/view/journals/11192/61/3/article-p467.xml

Decyzje marketingowe, recenzje klientów i wyniki biznesowe: korzystanie z witryny internetowej Toprural przez hiszpańskie wiejskie obiekty noclegowe
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0261517714000648

Rating: 5 of 5 - 1 votes