Przewodnik po Zarządzaniu Zapasami w Salonie Fryzjerskim

Zarządzanie zapasami w salonie fryzjerskim jest integralną częścią prowadzenia działalności fryzjerskiej. Jeśli sprzedaż detaliczna jest przetwarzana i śledzona przy użyciu właściwych metod, może to pomóc w zwiększeniu zysków Twojego salonu fryzjerskiego.

Obok kosztów personelu, czynszu i mediów, zapasy lub magazyn będą prawdopodobnie kolejnym największym wydatkiem biznesowym w Twoim salonie fryzjerskim.

Aby ułatwić Ci życie, przygotowaliśmy kilka kluczowych elementów, o których musisz wiedzieć, dotyczących zarządzania zapasami w salonie fryzjerskim.

Czego Się Nauczysz?

Dowiesz się o zarządzaniu zapasami w salonie fryzjerskim i o tym, jak może ono pomóc w zwiększeniu sprzedaży detalicznej, zmniejszeniu kosztów zapasów i zwiększeniu rentowności salonu fryzjerskiego.

Szybkie Łącza do Rozdziałów

  1. Dlaczego Zarządzanie Zapasami Jest Tak Ważne?
  2. 7 Korzyści z Zarządzania Zapasami w Salonie Fryzjerskim
  3. Wnioski

Dlaczego Zarządzanie Zapasami Jest Tak Ważne?

 

Zapasy w salonie fryzjerskim reprezentują gotówkę zablokowaną w firmie, a to może powodować poważne problemy z przepływem środków pieniężnych, jeśli nie są prawidłowo zarządzane, co skutkuje jednym z największych powodów, dla których salony fryzjerskie upadają według badań Small Business Association of America.

A więc trzeba to zrobić dobrze? Prawda?

Co ważniejsze, posiadanie systemu kontroli zapasów w salonie fryzjerskim, zarówno przy użyciu arkusza kalkulacyjnego, jak i oprogramowania do zarządzania zapasami w salonie fryzjerskim, umożliwi Ci prawidłowe zarządzanie poziomem zapasów produktów detalicznych i backbarowych, co z kolei pomoże poprawić jakość obsługi klienta w salonie fryzjerskim.

Nie ma nic gorszego dla klienta, gdy jego ulubiony produkt jest niedostępny w magazynie lub gdy produkty stanowiące część usługi nie są dostępne.

Czy chciałbyś być tym pracownikiem, który przekazuje złe wieści?

Prawdopodobnie nie!

Z pewnością opłaca się wiedzieć, jak skutecznie zarządzać zapasami, aby zminimalizować ryzyko dotyczące tych krytycznych obszarów.

7 Korzyści z Zarządzania Zapasami w Salonie Fryzjerskim

 
  • Poprawia Przepływy Pieniężne w Firmie
  • Zwiększa Zyski
  • Poprawa Doświadczeń Klientów
  • Usprawnienie Procesu Zamawiania
  • Redukuje Kurczliwość
  • Redukuje Nadwyżki Magazynowe
  • Oszczędność Czasu

Nie Zgaduj, Jak Zarządzać Zapasami w Salonie Fryzjerskim

 

Zarzadzanie zapasami w salonie fryzjerskim
Zarządzanie Zapasami w Salonie Fryzjerskim

Podejmowanie decyzji o tym, kiedy złożyć zamówienie do dostawców i utrzymać dobry poziom zapasów w salonie fryzjerskim nie powinno być zgadywaniem.

Efektywne zarządzanie zapasami w salonie fryzjerskim polega na ciągłym sprawdzaniu list zapasów w salonie fryzjerskim i dokładnym określaniu czasu składania zamówień.

Z pewnością znasz swoje bardziej znane produkty, których trendy sprzedaży i ilość są przewidywalne. Może jednak pojawić się nowy produkt o nieznanych wynikach sprzedaży.

Niezależnie od tego, czy chodzi o zaopatrzenie baru czy sklepu, zarządzanie zapasami może pomóc w zyskownym rozwoju firmy.

Niektórzy dostawcy oprogramowania online do zarządzania zapasami produktów fryzjerskich automatyzują kontrolę zapasów i automatycznie zmieniają zamówienia w celu lepszego zarządzania zamówieniami.

Zarządzanie Przepływem Gotówki Poprzez Śledzenie Zapasów w Salonie Fryzjerskim

 

Każdy właściciel dobrze prosperującej firmy wie, że gotówka jest najważniejsza i niezbędna w każdym biznesie.

Ważne jest, aby mieć systemy i procesy zarządzania zapasami w salonie fryzjerskim, aby mieć pewność, że na koniec miesiąca na koncie bankowym będzie wystarczająca ilość pieniędzy, a jednocześnie, że wystarczy ich do następnej dostawy.

Wskazówki Dotyczące Zapasów, aby Poprawić Przepływ Środków Pieniężnych

  • Oddzielnie przechowuj zapasy dla baru i dla punktów sprzedaży detalicznej, aby móc dokładnie śledzić koszty jako procent sprzedaży i dowiedzieć się, jakie są zyski netto.
  • Zamawiaj bardziej ograniczone ilości na podstawie danych z raportów magazynowych, aby zmniejszyć koszty magazynowania i marnotrawstwa.
  • Monitoruj ruchy poszczególnych elementów na podstawie danych z narzędzia do zarządzania zapasami w salonie fryzjerskim (np. arkusza kalkulacyjnego, listy lub oprogramowania), aby aktualizować minimalne i maksymalne poziomy zapasów.
  • Zarządzaj kosztem sprzedanych towarów (często określanym jako COGS). Może on obejmować różne koszty zmienne, ale na ogół obejmuje koszty zakupu, koszty przetworzenia i inne koszty poniesione w związku z doprowadzeniem zapasów do ich obecnego miejsca i przechowywania.
  • Monitoruj często ruchy, aby być na bieżąco z poziomem zaopatrzenia - nie chcesz przecież, aby zabrakło Ci popularnego produktu o ugruntowanej pozycji lub abyś miał zbyt duże zapasy niesprawdzonego nowego produktu.

Wyznacz Swoje Cele w Zarządzaniu Zapasami Salonu Fryzjerskiego

 

Ważne jest, aby wyznaczyć cele dla siebie, jak również dla swojego zespołu, aby napędzać wysiłki, aby osiągnąć swoje cele dotyczące zarządzania zasobami salonu fryzjerskiego.

Jak możesz znać cele, jeśli nie ustalisz celów?

Pomysły na Cele Związane z Zarządzaniem Zapasami w Salonie Fryzjerskim

  • Cel dotyczący strat/skurczów magazynowych
  • Maksymalny koszt zapasów jako procent przychodów
  • Minimalny poziom posiadania zapasów
  • Cele dotyczące zysku brutto
  • Koszt sprzedanych towarów
  • Maksymalna liczba rodzajów kategorii
  • Maksymalna liczba marek
  • Maksymalny czas utrzymywania zapasów przed przeceną
  • Maksymalny rabat na produkt
  • Bezpieczeństwo przechowywania produktów
  • Wykorzystanie produktów na potrzeby backbaru
  • Liczba wyprzedawanych produktów w miesiącu
  • Przenoszenie towarów między placówkami, jeśli jest to firma wielozakładowa
  • Kontrola między magazynem a salonem fryzjerskim lub spa

Jakie Elementy Należy Uwzględnić w Zarządzaniu Zapasami w Salonach Fryzjerskich?

 

Jest to często pytanie od wielu właścicieli salonów fryzjerskich i menedżerów na temat tego, co elementy w salonie fryzjerskim, aby włączyć do wykazu pozycji w salonie fryzjerskim zapasów.

Wierzymy, że wszystkie przedmioty, które pomagają w świadczeniu usług dla klientów powinny być uwzględnione i śledzone.

Zasadniczo należy uwzględnić wszystko, co się przemieszcza (także poza drzwi salonu fryzjerskiego) lub wymaga zmiany zamówienia.

Poniżej znajduje się lista produktów, które mogą wchodzić w skład zapasów Twojego salonu fryzjerskiego:

  • Produkty Detaliczne
  • Produkty dla Zaplecza
  • Produkty Czyszczące
  • Ręczniki Lub Szlafroki
  • Inne Produkty Wspierające Działalność

Jakie Dane o Zapasach Należy Rejestrować?

 

Aby ułatwić życie sobie i swojemu zespołowi, zawsze najlepiej jest zacząć we właściwy sposób, co obejmuje rejestrowanie wszystkich prawidłowych informacji o produktach i dystrybutorach.

W zależności od wielkości firmy, to od Ciebie zależy, co znajdzie się w arkuszu kalkulacyjnym lub na liście zapasów.

Pamiętaj, że jedną z kluczowych korzyści płynących z zarządzania zapasami w salonie fryzjerskim jest oszczędność czasu.

Dlatego też należy stworzyć odpowiednie podstawy, aby proces ten działał efektywnie.Oto kilka pozycji danych magazynowych, które należy uwzględnić:

  • Twój Numer Referencyjny
  • SKU / Kod Kreskowy
  • Dystrybutor / Hurtownik
  • Marka
  • Nazwa Produktu
  • Opis Produktu
  • Minimalny Poziom Zapasów
  • Cena Hurtowa
  • Poziom Podatku
  • Cena Detaliczna
  • Całkowita Wartość w Magazynie
  • Wielkość Ponownego Zamówienia
  • Lokalizacja Zapasów
  • Data Ważności Produktu

Zdefiniuj Wykorzystanie Zapasów w Salonie Fryzjerskim

 

Często może być trudno śledzić konkretne pozycje zapasów po umieszczeniu ich w tylnych barach, gabinetach zabiegowych lub w sprzedaży detalicznej na podłodze salonu fryzjerskiego.

Zachęcaj pracowników do zgłaszania ilości produktów, które wykorzystują do różnych zabiegów, dzięki czemu dane te mogą być przechowywane w niektórych rozwiązaniach oprogramowania dla salonów fryzjerskich. Oprogramowanie to może następnie generować raporty dotyczące kosztów materiałowych dla każdego zabiegu i sugerować, kiedy należy ponownie zamówić produkty z tylnego paska.

Na przykład, ile średnio szamponów otrzymasz z butelki o pojemności 34oz / 1 litr?

Jeśli oprogramowanie do zarządzania salonem fryzjerskim pozwala na śledzenie zużycia produktów, umożliwi Ci ono sprawdzenie, ile każdego produktu możesz mieć w danej chwili.

Wystarczy wprowadzić częstotliwość wykonywania poszczególnych zabiegów, aby uzyskać wyniki z dokładnością do ułamka butelki.

Chociaż zdajemy sobie sprawę, że może to nie być dokładny poziom rzeczywistego zużycia (zazwyczaj odchylenie nie przekracza 2-10%), jest to przydatny punkt odniesienia przy podejmowaniu decyzji, kiedy należy zamówić nowe zapasy.

Używaj Arkuszy Zasobów Salonu Fryzjerskiego, Aby Zdecydować, Ile Zamówić

 

Poza wiedzą, kiedy należy składać zamówienia, kierownicy salonów fryzjerskich zazwyczaj mają za zadanie decydować, jakie produkty i w jakich ilościach zamawiać.

Możesz skorzystać z funkcji śledzenia stanów magazynowych w salonie fryzjerskim, dostępnej w oprogramowaniu dla salonów fryzjerskich. Rozważmy następujący przepływ pracy, aby umożliwić systemowi śledzenia zapasów w salonie fryzjerskim w oparciu o produkty dostarczone do salonu fryzjerskiego:

  • Składanie zamówień zakupu, kierownik powinien mieć dostęp do informacji, takich jak sprzedaż produktów i dostawy. Kierownik może określić, ile czego należy zamówić i pogrupować zamówienia według dostawców.
  • Zatwierdzanie zamówień zakupu, zamówienia zakupu zapewniają pełną przejrzystość dla kierownika finansowego lub właściciela salonu fryzjerskiego. Na podstawie tych informacji mogą oni przeglądać i zatwierdzać zamówienia.
  • Używanie zamówień zakupu do weryfikacji dostaw - kiedy dostawca dostarcza materiały eksploatacyjne, kierownik może sprawdzić, czy dostarczono odpowiednie ilości właściwych produktów, a następnie zaktualizować dokumentację.

Różne Sposoby Śledzenia Zapasów w Salonie Fryzjerskim

 

Tradycyjnie, śledzenie zapasów i wyznaczanie celów odbywa się poprzez posiadanie listy zapasów salonu fryzjerskiego lub arkusza kalkulacyjnego zapasów salonu fryzjerskiego, który jest łatwym sposobem Dzięki oprogramowaniu magazynowemu, menedżerowie mogą zobaczyć dane, które są automatycznie rejestrowane przez system i generować szybkie i łatwe raporty. Systemy komputerowe mogą również śledzić produkty, które zbliżają się do daty ważności, a także informować menedżera o tym, które produkty mają niższy wskaźnik rotacji.

Oprogramowanie Magazynowe dla Salonów Fryzjerskich

Wiele rozwiązań w zakresie oprogramowania do zarządzania salonem fryzjerskim posiada aplikację do obsługi stanów magazynowych, która umożliwia wgląd w stan magazynowy i pozwala na raportowanie w dowolnym momencie.

Skuteczny menedżer salonu fryzjerskiego powinien szukać dobrze zaokrąglonego oprogramowania magazynowego, które oferuje:

  • Dostęp do stanów magazynowych w czasie rzeczywistym
  • Powinno być oparte na sieci i działać w chmurze
  • Punkt sprzedaży detalicznej ułatwiający zarządzanie zapasami detalicznymi
  • Możliwość skanowania kodów kreskowych
  • Prognozowanie wyczerpania zapasów w oparciu o szereg kombinacji usług
  • Porównywanie z fizycznie skontrolowanymi stanami magazynowymi
  • Przypominanie kierownikom salonów fryzjerskich o konieczności zamówienia produktów, gdy zapasy są bliskie wyczerpania
  • Sugeruje zamawianie produktów na odpowiednich poziomach, aby ograniczyć przestrzeń magazynową, ale zapewnić dostępność
  • Generuje raporty z praktycznymi wnioskami, dzięki którym właściciele salonów fryzjerskich mogą podejmować skuteczne decyzje.
  • Integruje się z oprogramowaniem księgowym, takim jak Quickbooks lub Xero.

Arkusz Kalkulacyjny dla Salonów Fryzjerskich

Jest to kolejna najlepsza rzecz do korzystania z oprogramowania dla salonów fryzjerskich w swoim salonie fryzjerskim i pozwala elektronicznie śledzić poziom zapasów.

Jedną z najlepszych rzeczy jest przesłanie arkusza kalkulacyjnego zapasów salonu fryzjerskiego do Arkuszy Google, ponieważ czyni go dostępnym dla Ciebie, gdziekolwiek jesteś.

Lista Zapasów w Salonie Fryzjerskim

Jest to prawdopodobnie jeden z najmniej skutecznych sposobów zarządzania magazynem salonu fryzjerskiego , ponieważ nie jesteś w stanie zautomatyzować żadnego z procesów.

Jeśli zaczynasz, to za pomocą szablonu listy zapasów salonu fryzjerskiego (czasami nazywany arkusz liczenia zapasów salonu fryzjerskiego) jest dobrym sposobem na rozpoczęcie. Pozwala on łatwo zrozumieć, co należy zmierzyć w salonie fryzjerskim.

Oprogramowanie może opracować raport i przedstawić zalecenia.

Dzięki temu będziesz wiedzieć, w jakich odstępach czasu powinieneś składać zamówienia, aby zoptymalizować koszty dostawy i spełnić minimalne wymagania dotyczące zamówienia. Można nawet śledzić zużycie materiałów eksploatacyjnych w zależności od usługi, co pozwoli na rozbicie wyczerpania zapasów na ułamki butelek.

W dłuższej perspektywie czasowej decyzja o tym, w który dzień tygodnia złożyć zamówienie, ma znaczenie. Kierownicy mogą nawet zdecydować się na korzystanie z funkcji alertu o stanie zapasów lub regularne przypominanie o konieczności złożenia zamówienia.

Funkcja alertu magazynowego informuje o zbliżającym się niskim poziomie zapasów. Można wykorzystać tę informację, aby złożyć zamówienie na czas, zanim zapasy całkowicie się wyczerpią. Jeśli salon fryzjerski jest zwykle zajęty, powiedzmy, w weekendy, możesz chcieć, aby system przypominał Ci o zamówieniu w poniedziałek lub wtorek, aby zagwarantować, że przesyłka dotrze w następnym dniu roboczym.

Salony fryzjerskie z wieloma lokalizacjami powinny utrzymywać każdy oddział jako oddzielną jednostkę, aby w razie potrzeby można było przenieść zapasy.

Pamiętaj, aby ustalić budżet przed zamówieniem produktów od dostawców. Posiadanie zapasów wystarczających do obsługi klientów oznacza, że można wykorzystać każdą okazję do świadczenia usług. Nadmierne zapasy mogą jednak oznaczać wyższe koszty magazynowania.

Śledzenie Skurczów w Salonie Fryzjerskim

 

Utrata zapasów jest poważnym problemem i może oznaczać utratę zysków. Dlatego tak ważne jest, aby móc śledzić i ograniczać kurczenie się zapasów.

Oszustwa, uszkodzenia, kradzieże, wygaśnięcie lub przestarzałość towarów mogą prowadzić do kurczenia się zapasów. Choć nie da się zredukować strat w zapasach do zera, można podjąć kroki w celu złagodzenia sytuacji.

Zamawiając odpowiednią ilość produktów w regularnych odstępach czasu, można ograniczyć kurczenie się zapasów. Wygaśnięcie produktów jest często wynikiem zamawiania zbyt dużych zapasów w nieregularnych odstępach czasu. Możesz skorzystać z metod śledzenia zapasów w oprogramowaniu dla salonów fryzjerskich, aby pomóc w zamawianiu odpowiednich ilości.

Przesyłki muszą być dokładnie sprawdzane pod kątem uszkodzeń lub brakujących produktów.

Rozkładanie zamówień w mniej ruchliwych porach tygodnia pozwala na dokładne sprawdzenie wszystkich przychodzących dostaw przed ich przyjęciem. Zazwyczaj, jeśli produkt jest uszkodzony, dostawca chętnie wymieni go na inny w następnej przesyłce. Jeśli uszkodzone jest tylko opakowanie, można pomyśleć o wykorzystaniu go jako towaru na zapas lub obniżeniu jego ceny w promocji.

Do marnotrawstwa dochodzi zazwyczaj na skutek złych nawyków pracowników.

Pamiętaj, aby podczas audytu sprawdzać, czy przewidywane zużycie w programie komputerowym nie różni się od rzeczywistego, aby sprawdzić, czy nie ma istotnych różnic w liczbach. Jeśli taka sytuacja utrzymuje się w salonie fryzjerskim, konieczne może być dodatkowe przeszkolenie pracowników.

Kiedy Przeprowadzać Audyt Zasobów Salonu Fryzjerskiego?

 

Salony fryzjerskie powinny przeprowadzać regularne audyty nawet wtedy, gdy oprogramowanie do zarządzania zapasami w salonie fryzjerskim jest zainstalowane. Salony z dużą sprzedażą detaliczną i wysokim wskaźnikiem rotacji zapasów powinny robić to co miesiąc, ale mniejsze salony powinny sobie poradzić z audytem zapasów raz na kwartał lub dwa lata. Celem tego ćwiczenia jest upewnienie się, że wszelkie rozbieżności w rzeczywistych stanach magazynowych produktów w salonie fryzjerskim są zgodne z danymi w oprogramowaniu.

Zazwyczaj dwóch lub więcej pracowników salonu fryzjerskiego liczy fizyczny stan zapasów w salonie fryzjerskim. Następnie wymieniają się oni wyliczeniami i sprawdzają je wzajemnie, aby zapewnić pełną dokładność. Czasami rozbieżności mogą wynikać z błędu ludzkiego przy liczeniu lub skanowaniu produktów, dlatego zawsze warto ustalić 2% nadwyżki na wszelkie różnice między liczeniem a zapisem w oprogramowaniu.

Używaj Systemu Magazynowego Salonu Fryzjerskiego do Monitorowania Obrotów Magazynowych

 

Obroty magazynowe to częstotliwość, z jaką zapasy się wyczerpują lub uzupełniają. Jest to kluczowe ogniwo w zrozumieniu zależności między zyskiem detalicznym a kosztami zapasów. Liczba obrotów magazynowych jest zwykle obliczana w skali roku, ale niektóre salony fryzjerskie o wyższej częstotliwości sprzedaży mogą wybrać krótsze odstępy czasu.

Wyższy wskaźnik rotacji zapasów oznacza, że dany produkt jest często sprzedawany i jest zdrowszy dla Twojego przepływu gotówki. Możesz zamawiać te produkty w większych ilościach w dłuższych odstępach czasu, aby zsumować koszty wysyłki. Oprogramowanie magazynowe może korzystać z szablonów magazynowych dla salonów fryzjerskich, aby zdecydować, kiedy zamówić które produkty i w jakich ilościach w oparciu o częstotliwość obrotu magazynowego.

Przeszkolenie Pracowników w Zakresie Korzystania z Aplikacji Magazynowych dla Salonów Fryzjerskich

 

Zapewnij swojemu personelowi odpowiednie szkolenie w zakresie zarządzania zapasami i dostawami. Upewnij się, że wiedzą, jak interpretować i korzystać z narzędzi programowych, takich jak arkusze magazynowe farb do włosów, formularze magazynowe salonów fryzjerskich i listy magazynowe salonów piękności. Utrzymanie właściwej hierarchii zamówień zakupu jest kluczem do wyeliminowania dublowania działań. Jeśli dwóch lub więcej pracowników jest przydzielonych do monitorowania tego samego produktu, może to skutkować powielaniem zamówień, powodując marnotrawstwo i zamieszanie.

Zaprojektuj system nadzoru nad zapasami w taki sposób, aby był on surowy, ale przejrzysty. Musisz być w stanie monitorować i ograniczać straty wynikające z kradzieży lub nieostrożności pracowników, ale także śledzić sprzedaż i profesjonalne wykorzystanie materiałów eksploatacyjnych.

Pomoc Dostawców w Kontroli Zapasów w Salonie Fryzjerskim

 

Ograniczenie salonu fryzjerskiego do zaledwie kilku linii profesjonalnych produktów, zwłaszcza jeśli otwierasz nowy salon fryzjerski, może pomóc Ci zbudować zdrowe relacje z dostawcami. Zazwyczaj dostawcy chętnie pomogą Ci w reklamie w sklepie, zwłaszcza jeśli będziesz zaopatrywać się w ich najnowsze produkty. Zbuduj silną sieć dostawców i pracuj nad symbiotyczną ofertą produktów.

Klienci często polegają na Twojej profesjonalnej wiedzy, gdy z taśmy produkcyjnej zjeżdża nowy produkt. Doradzaj im, jak korzystać z tych nowych produktów i informuj o najnowszych dostępnych produktach. Warto zapewnić klientom oferty promocyjne, aby zachęcić ich do wypróbowania nowego produktu.

Niektóre rodzaje produktów mogą być specyficzne dla określonych pór roku i występować w cyklach sezonowych. Należy upewnić się, że posiada się wystarczające zapasy przed szczytem sezonu, a także współpracować z dostawcami w celu ustalenia, czy są skłonni przyjąć nadwyżki zapasów po zakończeniu sezonu, aby uniknąć marnotrawstwa produktów.

W niektórych produktach pewne związki chemiczne są wrażliwe na zmiany temperatury. Właścicielom salonów fryzjerskich należy przypomnieć, że w niektórych regionach zimą mogą wystąpić niekorzystne warunki pogodowe. W takich warunkach pogodowych długi czas transportu może zniszczyć niektóre produkty. Warto zrobić zapasy na zimę, zanim nadejdzie zimny front, a menedżerowie mogą korzystać z systemów zarządzania zapasami w salonach fryzjerskich, aby przewidzieć, ile produktów należy zmagazynować na nadchodzący sezon zimowy.

Jak Eksponować Zapasy w Salonie Fryzjerskim

 

Ważne jest, aby używać arkuszy kalkulacyjnych do zarządzania zapasami w salonie fryzjerskim, aby śledzić zapasy i utrzymywać pełne półki. Klienci o wiele chętniej kupują produkty z pełnych półek. Upewnij się, że produkty są umieszczone z przodu półki i są dobrze oświetlone, aby przyciągnąć klientów wchodzących do salonu. Oto kilka wskazówek, jak zoptymalizować przestrzeń na półkach.

Miej wystarczającą ilość produktów, aby w pełni zaopatrzyć półki, ale nie aż tak dużo, aby zrujnować przepływ gotówki. Ogranicz się do 2 lub 3 linii produktów profesjonalnych, aby obserwować wzorce zakupowe. Wyznacz członka personelu, który będzie pracował jako przedstawiciel handlowy i będzie odpowiedzialny za zarządzanie zapasami detalicznymi.

Twoja rekomendacja dla klientów jako profesjonalisty w dziedzinie fryzjerstwa jest najbardziej przekonującym narzędziem marketingowym w sklepie. Nie sprzedawaj marek tylko dlatego, że są dobrze znane.

Współpracuj z firmami, które są skłonne przyjąć produkty z powrotem, jeśli się nie sprzedają, upewnij się, że Twoja gotówka może wpływać do Twojego obiegu pieniężnego.

Innym problemem związanym z lokowaniem produktu jest kradzież. Możesz umieścić droższe produkty na zapleczu sklepu, gdzie personel będzie mógł je nadzorować, a kamery bezpieczeństwa umieścić z przodu, gdzie zazwyczaj dochodzi do kradzieży. Zachęcaj pracowników do oferowania pomocy kupującym, aby zniechęcić ich do podejrzanych działań.

Ostatnie Wskazówki Dotyczące Zarządzania Zapasami w Salonie Fryzjerskim, o Których Warto Pamiętać

 
  • Kontroluj poziom zapasów w regularnych odstępach czasu i sprawdzaj, czy nie ma żadnych rozbieżności między fizycznym stanem zapasów a przewidywanym wykorzystaniem.
  • Zarządzaj przestrzenią magazynową, nie gromadząc nadmiernych zapasów produktów wolno sprzedających się i nie gromadząc zbyt małych zapasów produktów popularnych.
  • Należy wiedzieć, ile jakich produktów znajduje się w danym momencie w magazynie - ta zasada pozwala uniknąć marnotrawstwa.
  • Wykorzystaj oprogramowanie do zarządzania zapasami w salonie fryzjerskim, aby przewidzieć, ile towaru trzeba będzie zamówić i zachować pewien zapas na wypadek opóźnień w dostawie.
  • Dowiedz się, jakie są daty ważności produktów i magazynuj tylko tyle, ile potrzeba, aby uniknąć kurczenia się zapasów.
  • Zbuduj silną sieć dostawców i korzystaj z tych relacji, aby zapewnić sobie oferty po niższych cenach Wybierz odpowiedni proces lub system dla swojego salonu fryzjerskiego, który pomoże Ci w kontroli zapasów.

Nie przegap naszego bloga na temat Otwarcie Salonu Fryzjerskiego.

Wnioski

 

Śledzenie i zarządzanie zapasami w salonie fryzjerskim jest jednym z głównych źródeł kosztów w zarządzaniu firmą fryzjerską i kosmetyczną. Ważne jest, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami sprzedaży i ruchami produktów, aby upewnić się, że zamawiana jest odpowiednia ilość towaru. Niektóre z tych wskazówek mogą przynieść natychmiastowe rezultaty, natomiast inne mogą wymagać czasu, aby pokazać korzyści płynące z redukcji kosztów.

Jakie są Twoje rady dotyczące zarządzania zapasami w salonie fryzjerskim? Podziel się nimi poniżej.

Cytaty

Wyjątkowość małych firm a teoria zarządzania finansami
https://www.econstor.eu/handle/10419/114623

Pomiar wydajności zarządzania łańcuchem dostaw: podejście oparte na zrównoważonej karcie wyników
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360835207000617

Tworzenie biznesu i giełda
https://academic.oup.com/restud/article-abstract/71/2/459/1589794

Rating: 5 of 5 - 2 votes